Kennel Engsboda

Alla inlägg den 10 juli 2011

Av Tina Engström - 10 juli 2011 22:25

I fredags åkte jag och hundarna norrut, vår första anhalt var Gävle Brukshundklubb.

Där tävlade jag Farin i LKL2 och Triss i Eliten.Började med att köra kvarmoment med Triss, 10 på Sitt och 9,5 på Platsliggn (lite nos). Kastade mej sedan iväg för Platsliggning med Farin, 10 fick hon. Körde sedan även programmmet med Farin, är jättenöjd med vissa saker, mindre nöjd med andra   Betyg: Fritt följ 7 (ofokuserad) Lägg 9 (dålig framförn) Ink m stå 5 (ofokuserad när j lämn + la sig) Rutan 10   Apportering 7,5 (tveksamt grip? hjälp in vid sidan) Hopp 9 (lågt tempo?) Fjärr 8 (DK, lågt tempo?) Helhet 9. Hon vann iallafall på ett 1a pris, 168p!

Duktiga lilla tjej, 1 1/2 år gammal. Nu blir det lååååång tids vinterträning innan 3an i Rättvik i Febr   

   

                                   E.Sugar Brown    "Farin"


Körde sedan Triss i Elitprogrammet. Hon var pigg o lite för "glad" i de inledande stegförflyttningarna i FF= 8,5 , "Dumrutan" 8 (trampar i sitt ) Inkallning 8 (steg på både stå o ligg ? ) Rutan 6 ????(vet ej men hon kröp tydligen lite i rutan   

På Dir app "missade" hon konen, extra kommando = 7,5  Hoppapp 10 Yes! Äntligen ett rakt avslut   Sen kom då vår 0a, Vittringen, högt gräs var det och Triss apporterade istället för att leta tyvär. Gjorde sen en fin fjärr, men tyvär, ett 2a pris igen. Men vi kommer igen, Titeln ska vi ha snart   


Åkte sedan upp till Nor, där mamma bor, över natten. Hann med ett "snabbgratulerande" i den sena timmen.

Lö morgon regnade det, övervägde om man kunde ha Shorts. Var sedan lycklig att jag valt det, eftersom det sedan, när vi kom fram till Alfta, var strålande sol och säkert 28 grader varmt, puh ! 

Var först ut med Keno på Utställningen, han fick HP och blev BIR valp med fiiiin kritik    Mascot vann Jkl, också med Jättefin Kritik och CK. Han var sedan med i "Bästa hane", men det räckte "tyvär" bara till Res- Certet, attans !! Vi får "jaga vidare efter det sista för SUCH titeln.

Triss fick också exellent, blev placerad som 2a i Jkk, men fick inget CK pga "framtung" i rörelse ?? Ja,ja det går väl "fler tåg"     Väntade inte på Finalerna i värmen (Keno) utan åkte och lät hundarna bada istället.

Dessutom fick jag ju lite mer tid att fira mamsen därhemma på lö em/kväll.

Sö morgon gav jag mej av sydost mot Dala-Floda, där Gävle sektionen hade ett WT. Ett växlande väder, från strålande sol till hällande regn, hade vi under dagen.

Mina "småttisar" Elliot och Farin skötte sig jättebra i NKL, båda hade efter grundomgången 93p (max 100p) efter en "skiljemarkering" på vtn, "vann" Elliot pga att Farin tittade lite extra på några näckrosblad på väg ut.

Vi blev slagna av en äldre NKL hund som fått 95p i grundomgången och de slutade som 2a och 3a, mina duktiga Tuvabarn     Nu ser vi fram emot Flatfestival och Flatmästerskap !!


 

                     "Mina Godingar"  



Triss gjorde ett "hyfsat" jobb. Var lite "besviken" på hennes "linjer",som normalt sett är väldigt bra. Men det räckte ändå till en andra plats på 83p (11 hundar), bara slagen av en SJCH labbe igen   


Jobbar, så fort jag hinner, med min nya Hemsida, adress just nu är  www.123minsida.se/engsboda     

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards