Kennel Engsboda

Alla inlägg under oktober 2013

Av Tina Engström - 28 oktober 2013 10:04

Ska nu försöka samanfatta allt sedan förra Blogginlägget,det blir tyvär lite långt emellan ibland, då jag prioriterar Utevistelse framför Datajobb ;-)

Den 1/9 fick Kenneln sin 2a Utsällningschampion!!! Då jag fick möjlighet att visa Elton,E.Blue Moon för Domare K.Eriksson Elton var på sitt bästa ”Showhumör” och vann ÖKL med CK, blev sedan 4 BH med Cert och SEU(u)CH var bärgat ! Jippie!!! Fine Elton

 

Helgen efter var jag först på Utst i Högbo, där jag ställde Farin (med kass päls) ,hon blev 2a med CK men oplac i BT. Körde vidare till Kratte-Masugn,där jag hann titta lite på NKL innan jag somnade tidigt,pga inget Nät + ingen TV L

Startade Aska, I’m Hot You’re No Black Brianta, i NKL. Hon skötte sig jättebra, men hade svårt att få in sista vilt på söket = 2a pris. Var sedan o kollade på Elitklassen, svårt, var glad att jag ej anm någn av mina hundar.

Jobb en vecka igen innan färd mot Värmland. Start i Väse för Elliot och Farin. Där imponerade Elliot igen och fick ett 1a pris, Farin, i skuggan av sin bror,gjorde också ett bra jobb = 2a pris.

Hem o sov, sedan färd mot Uppsala för Utst. En ”onödig” resa då Farin blev 3a i Jkk, Aska 2a i Jkk, utan CK båda två L

Min fina plan att hälsa på mamma,i Järvsö, tillsammans med Jaktprov, sket sig. Då jag blev reserv med alla 3 hundarna. Var o tittade på provet på lörd. (efter ett punkterat däck = däcksbyte) på morgonen.

Lyckades, mot förmodan,att komma med,med alla 3 hundarna på söndagen. Aska började olyckligt med en missad vtn markering (lång och med många störningar i veg. på väg ut) gjorde sedan ett bra prov = 2a pris.

Startade sedan både Farin o Elliot i EKL, där båda tyvär fick 0 pris. Har (lite hysteriskt) jobbat lite för att Elliot ska lära sig den Praktiska biten, dvs att vara med på riktig jakt. Därav lite mer olydnad än jag är van vid. Farin kändes Skendräktig o oinspirerad ?! Provet var inte svårare,än vad vi gjort innan.

Helgen efter,28-29/9 åkte jag hela vägen upp till Umeå, vad gör man inte för att komma med på prov ;-) I Östra har man ju ingen chans..... Elliot ”floppade” tyvär igen pga olika omständigheter (som jag ej tränat,arga parkompisar- ofokuserad matte mm ) Farin är stabil, men ej på topp = 2a resp 3e pris.

Sista ”Rycket” för säsongen var då B-prov på Åland. Där jag anmält alla 3 Elithundarna. Triss, min älskade jobbarkompis visade då återigen varför hon är BÄST, genom att ta ett 1a pris och bli NORD JAKTCHAMPION !!! Jag tog mitt kalla bad i Ålandshav med glädje J

 Elliot och Farin var snäppet under och fick 2 x 3e pris resp 2a pris. (Duktigt,om man ser till vad de andra åstadkom,som dessutom var äldre)

Sammanfattningsvis har År 2013 varit så underbart,både för mina egna och för Valpköparna!


När det gäller mina egna hundar :

TRISS : NordJCH, 3a på Eurochallenge i GB + en Valpkull.

FARIN: BIM/Cert , 3x 2a pris EKL B-Prov,2a i EKL på FM, 1a ÖKL Viltspår.

ELLIOT: CK x flera, 2 x 1a pris EKL B-Prov, 2a ÖKL Viltspår

KENO: 1a pris LK2, 2a pris ÖKL Viltspår.

NINJA: 3a WT – 78p(9 mån ) BIR/BIM valp

JULIA: Pigg & Glad, Bästa SUPERVETERAN och 4BT på FRKs Inoff.

 

                                               Julia,Elliot,Farin,Triss,Ninja & Keno


Nu har vi bara liite saker kvar på Tävlingsfronten.

Några A-prov med Triss,ngn lydnadstävling,FRK Östras Utst tex.

Sedan har Farindottern Kitty,E.Sugar and Spice flyttat hem till mej igen,det ska bli kul att se vad vi kan åstadkomma i framtiden.

Ska försöka Uppdatera liiite oftare   





Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards