Kennel Engsboda

Alla inlägg under april 2013

Av Tina Engström - 12 april 2013 20:29

Det blir långt emellan Bloggandet just nu, tyvär. Det beror på många saker, mest att jag varit nere i en ”down period”. Dels för att vintern aldrig verkar ta slut, dels för att jag haft mer besvär av min Reumatism och för att all min ansträngning inför Triss/Bonus Valpkull bara renderade i 3 valpar. Jag har nu dessutom, trots att jag klarat näästan hela vintern, varit utan vatten i snart 2 veckor L

Men, men som den optimist jag ändå är:

  • Det är lättare att vara utan vatten än el
  • Triss kunde gått tom, de 3 mår ändå toppen, och jag har både tik o hane ;-)
  • Man hade ju också kunnat ligga halvsides förlamad på Sjukhem
  • Har ändå ngnstans att bo

Osv osv.........

Ser ändå framåt, som den Tävlingsmänniska jag är ;-)

Ska starta Keno och Farin på WT den 21/4, sedan är jag med på ett Mocktrail den 29/4, har bara inte bestämt om Farin eller Elliot ska få Chansen. Båda är sedan anmälda till Eucanuba Competition, ett WT bara för Elithundar (Triss blev 3a förra året, av 70 hundar). Har inga Jätteförväntningar, men tycker att de är duktiga båda två, framförallt på sina fina raka linjer.

Keno har fått träna en del sista tiden, har inte varit helt nöjd med hans ”egenvilja” och ”ljudande” i passivitet. Men övning ger färdighet, han får trots framsteg, förutom WT, vänta till hösten på sin ÖKL Debut.

 


Ninja <3 <3 <3 Mitt älskade A-Barn, gör mej glad varje dag. Hon är lika enkel som Triss, lär sig oerhört snabbt och är såå fokuserad. Det är lätt att glömma att hon bara är 6 mån. Vi ska faktiskt debutera i Utst ringen också, först i Västerås 28/4 och sedan på Gotland i maj. Hon ser ut som ett liten rultig gris, men det beror på hennes ENORMA päls, har aldrig sett maken, inte en på pappa Elliot.

 


Elliot har även haft en ”dejt” med Hinnareds Överraska, ”Raska”, o nu hade han minsann lärt sig.... Tom och Annika ångrade nog att de gjort sig besväret att åka så långt, för att övervaka. Det tog max 5 min, så satt de ihop. (vi gjorde om det dagen efter) Nu hoppas vi på ett gäng ”Röjarkottar” i slutet av Maj!

Triss är med i laget till Eurochalenge, det är en Lagtävling WT, som går i England i Juli. En Lab, en Golden och en Flat ska laget bestå av. Även om Triss gärna skulle satt igång träningen redan nu, får hon nog vänta lite....

Farin/Kevin barnen, ”Sockerkullen”, jobbar hårt nu, för att kunna starta på Unghundsderbyt 8/6, ser fram emot att alla 7 barnen kommer till start. Det ska bli Jättekul/en Ära att få starta Kitty, min Fodertik, då Lotta (som gör förarbetet) inte kan vara med den helgen.

Nu ska jag kolla ”Let’s Dance


KRAM, Tina!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards