Kennel Engsboda

Alla inlägg under juli 2014

Av Tina Engström - 28 juli 2014 22:41

Erkänner…har varit urusel på att ”Blogga” senaste året. Men ska återigen försöka förbättra mig.

Har ju haft 2 valpkullar samtidigt,för första gången, det har varit mest positivt faktiskt JEftersom Farin haft en kull innan,så har jag haft god hjälp av henne,då Aska fick många,12 st,i sin första kull. Farins mjölk hade då ”runnit till” bättre,valpade ju 11dgr innan, och jag har använd henne som stöd,på Askas valpar.Aska o Farin har fungerat så bra tillsammans,kloka tikar   

 


Tyvär ”tappade” jag ändå 3 av Askas valpar,men naturen får ha sin gång. Tack o lov att jag har en förstående arbetsgivare,då jag varit tvungen att vara ledig,mer än tänkt,i början.

Hade en tuff tid i början av valparnas liv och kommer att lägga in det som ett bra tips på Bantning! Hann inte äta så mycket själv,pga stödmatning,passning mm.Inget Ont som inte har ngt Gott med sig ;-)

När valparna var 4 resp 5 ½ v,kom min älskade systerdotter Ida,till undsättning.Har varit ”anställd” som Kennelflicka,och skött det med den äran.Då fick jag dessutom både städat,diskat och middag serverat! TACK bästa Ida   

 


Har pga henne kunnat fortsätta träningen av de vuxna hundarna.

Julia Almanza Pleasure N’Play,fick,innan detta somna in,13 år gammal.Har lovat mej själv att aldrig ”hålla liv” i ngn i onödan.När min hysteriskt matglada tjej,inte ville äta längre,så kände jag att det var dags. Älskade Julia,hoppas du nu får äta obegränsat i himlen   

 


En underbar träningshelg på Sjöön,i närheten av Borås,hanns med i slutet av Maj. Där,för min del,fokus låg på Markeringar,stadga o följsamhet,inför Unghundsderbyt.Vi hade en Kanonhelg,med bra träning och GOD service !! TACK Janne !


Första helgen i juni,åkte vi,4  personer med 4 Unghundar,till Värmland för UNGHUNDSDERBYT. Blandade resultat bland oss, men hundarna skötte sig bra,utefter kunskap. Det BÄSTA var ändå att en FLAT VANN !!! första gången sedan starten av denna tävling för  9 år sedan….

Väl hemma igen ”testade” jag och Kitty,E.Sugar and Spice ”formen”,med en start i LK2.Om inte om varit,hade hon ”fixat” det,trots ringa träning ;-) Min duktiga,ärliga tjej


Eftersom flera av mina valpköpare,är kloka nog att resa runt på Semester,utan valp,har leveranserna dragit ut på tiden…Men eftersom de trivs ypperligt i Hundgården,med avbrott för lite promenader o dusch av vattenslangen,så känns det inte heller som ngt problem.


Jag har,eftersom Ida hjälpt mej med valparna,haft möjlighet att hålla kurser,både i Harmånger (sö Norrland) och Småland.Dessutom  har jag haft ett par kurser på hemmaplan, utvecklande J


MEN nu måste jag börja ta tag i min vardag och fokus på ”Mina hundar”. Ninja och Kitty jobbar jag mest med tillit på vtn,för en framtida start i ÖKL.Farin likaså,fast i EKL.Triss är mest en ”Skräphund” dvs får fixa allt som de andra inte klarar,o sköter det med den äran


Har sparat 2 killar,en brun o en svart,ur Farins kull och en tik,ur Askas kull,som jag hoppas utvecklar sig,som jag vill. Efter en ”Storstädning”,Bajsplock,häromdagen,av Hundgården, fick de åka med i bilen till ett Badställe,jag gick ut och simmade,efter följde alla tre och simmade de också


Nu ser jag fram emot FLATMÄSTERSKAPET,har i alla fall Triss till start,har löpt precis,hoppades att Ninja o Kitty skulle ”hänga på”,men tror tyvär att det är ”kört”,dvs att de löper då L

Vi har hyrt ett ställe hela veckan innan,där vi ligger i ”Hårdtträning” o hoppas på bra resultat ;-)


Ha en bra sommar! (återkommer m bilder,har en ny dator,Mac,så ha tålamod)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards