Kennel Engsboda

Alla inlägg under december 2014

Av Tina Engström - 21 december 2014 19:25

2014 har varit ett omtumlande år,som gått från djup sorg till stor glädje. Tårarna för sorg har avlösts med tårar av glädje,och den största delen beror på mina älskade hundar.Tänker inte gå in mer på detta..har redan skrivit såå mycket om mina 3 förluster,Elliot,Julia och Ninja.

Min flock består nu av: Triss,Farin,Kitty,Robbin,Hamlet och Fame. Ser fram emot 2015,ett nytt år med nya utmaningar!


"Triss",får ,förhoppningsvis,sin sista kull i mitten av februari. Där en liten valp naturligtvis ska stanna hos mej   

 


Med "Farin",har jag förhoppningar,att hon tar sin sista 1a i EKL på B-prov,klarar sitt Praktiska och därmed blir SEJCH. I "planen" ingår också "utflykter" till våra Nordiska länder + lite Utst,Lydn,Bruks o Viltspår.

 


"Kitty",går från klarhet till klarhet,men har en del att "bevisa",hennes år kommer att utvisa om hon "håller måttet".

Min plan är dock,start i ÖKL,fixa LK2,SEVCH,Apell och ett CK på Utst.

 


Brodern "Robbin",är vältränad,i vissa delar,har ju bara varit hos mej en kortare tid,men målet är att räta ut priset i NKL på B-prov,ev ngn start i ÖKL till hösten,fixa 2an i Lydnaden,SEVCH och kanske ett Apellspår.Potencialen finns...  

 

Sedan har vi ju då,mina små "tonåringar" Fame & Hamlet....älskar dem,ibland.....!? Blir GALEN emellanåt...  

  

MEN,de har båda STOR potential och 2015 kommer att bli ett roligt år,tror jag    Med Unghundsderby,FM,Lydnadsdebuter mm.


DESSUTOM har jag en hel "bunt" av fina och duktiga avkommor,med ägare, att glädjas med i framtiden,TACK för att ni tar såå bra hand om mina   


GOD JUL & ETT GOTT NYTT 2015   

 



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards