Kennel Engsboda

Alla inlägg under januari 2012

Av Tina Engström - 28 januari 2012 19:05

Sedan sist har vi jobbat mest på vår tävlingslydnad, jag beundrar mina valpköpare/vänner stort,

som vissa av dem åker 20mil, för att träna i "rätt miljö"  (Ridhus)  

Själv har jag inte några krav, utan ser det som en "test", då jag har tre debutanter i sina klasser.

Keo i LkL1, Farin o Elliot i LKL3. Ska även låta Triss göra en start till i Eliten, för att se vad för poäng vi kan åstakomma, hon hade ju 294,5 (320) i höstas. Kan ju vara kul att se om hon står sig i konkurrensen till SM, även om jag känner att jakten och brukset är viktigare för mej,det här året   


Förra helgen var vi ett gäng som åkte till Kungsör och visade upp våra "snyggisar". På Hansidan lyckades Elton (E.Blue Moon) bäst. Med duktiga handlern Sofia Nordwall fick han ett CK, trots att han ej var bland de 4 placerade i klassen.

Keno o systerTea (E. Storm in a Teacup) fick exellent i stora Junklasser, så också Triss och Tuva (E.Marie Antoinette) som var 2a resp 4a i JKL. Sist och minst kom då Julia in, ensam i veteranklassen, vann den med superkritik och blev sedan både 3 BT och BIS Veteran !!!   Lilla "tandlösa" mormor, snart 11år, bara älskar att äta köttbullar och springa runt o visa upp sig  Tack för trevligt sällskap och support!! Extra stor TACKKRAM till Sofia, som visar "våra" hundar så fint   

TACK också till Karin Cleeve som hjälpte till med "sonen" Bonzo", med kort varsel   


Nu har vi en vecka på oss innan "Rättviksturen"    Återkommer efter den   


KRAM till er alla!!



Av Tina Engström - 13 januari 2012 19:13

Fredagen 13e ska va en otursdag, men jag har faktiskt inte märkt nåt av det. Igår var Mascot på en Vetrinärbesiktning inför ev köp, och om inte de nya ägarna tagit honom, hade vetrinären gjort det ;-) Min älskade Prins Mascot, du har/kommer att få ett SUPERLIV hos dina nya ägare  

   

                                  Mascot "fördiskar" grötkastrullen på Julafton -11    


Här hemma är det nu "harmoni"i flocken. Vi ligger i hårdträning, både för vårens spår och lydnadstävlingar. Keno,Elliot och Farin har "fattat" att det är "nosen i backen" som gäller, när selen är på- Sen gäller det ju att fokusera på pinnar också..........och inte ha fööööööör bråttom   

Annars är det ju Tävlingslydnad som gäller. Elliot & Farin har varit relativt lättlärda, när det gller vittringen, men jag fick lite "bakslag" idag, när vi satte ihop Hoppapp,Metallapport o sen "LETA" vittring. Men. men, vi har fortfarande 3 veckor kvar.....   

Är iallfall helt imponerade av mina valpköpare och kamrater, de tränar såååååå bra. Är inte "bagna" för att åka 10-15mil för träning i Ridhus, på eget Initiativ   


Alla killar är intresserade av "snyggingen" Farin redan nu ???? Men mej gör det inget om hon börjar löpa liiiite tidigare. Ska bara hinna tävla i Rättvik först, förra gången "förstörde" hon ju det hela.

Ska även starta Triss i Rättvik, men känner att SM kräver mer än jag har tid/ork för, så gör det enbart för nästa års Vandringspriser/min Erfarenhet   

Innan dess ska några av oss "trängas" i Kungsörsshallen" med STÅ o VIFTA, som huvudmoment nästa helg  


KRAM på er alla!!




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards