Kennel Engsboda

Alla inlägg under december 2008

Av Tina Engström - 21 december 2008 18:49

Tyckte inte att det här året har kännts som någon höjdare tävlingsmässigt. Men när jag nu samanfattar det jag gjort med mina egna hundar och Ragnhilds Klura, så känns det iallafall ok. Mascot är väl den av mina hundar som imponerat mest. Dessutom har ju mina valpköpare från Tricolorenkullen varit "ute på banan" och visat framfötterna :-)

Julia: BIR,BIM CKxflera, 1a Lyd Elit, 4ggr 3e pris B-prov Elit.

Yra: Fött en fin Jeanskull, 2a pris LKL3.

Mascot: 3a Bh Cert, flera BH plac och Klassvinster m CK, 1a NKL + 2a ÖKL B-prov, 1a pris LKL1 + 2.

Triss: 3a m HP Vkl2.

Puzzel: WWinnare, BIM x flera, 2a + 3e pris x flera B-prov Elit.

Klura: 1a B-prov NKL

Cecilia & Melvin:  CK och Flera BH plac,1a NKL B-prov,  LP1, Uppflytt Lä sp.

Karin & Tuva:  1a NKL B-prov, Finalist UKL FM , 83p ÖKL WT.

Ann & Celine: CK x flera, placeringar x flera i UKK.

Kent & Dendu: 2a pris LKL1.

Dessutom är Tricolorerna röntgade med A på höfterna och alla (utom en, lindrig pålagr) med ua på armbågarna.

"SmåJeansen" har också varit ute i Valpklass och visat upp sig med BIM och flera placeringar som Resultat. 


Mer som hänt är en Kanonhelg med Bingobarn på "Pappaträffen" !!

Dessutom har flera av dem visat framfötterna i skog,på lydnplan och Utst ringar !! Stort Tack till alla er !!

Ett bra FlatMästerskap!!! ( "mitt ansvar ÖKL" och Tuva i FINAL!!)

En kul resa till Finska Flatmästerskapet ( Puzzel 2a i EKL, Anna & Kry Provbäst innan spåret :-( )

En härlig resa till Bornholm, Danmark ( Mascot 2a ÖKL)


Det mest tragiska under året har varit Bingos bortgång :-(

Ett av det roligare var dottern Triss ankomst i familjen :-) och Yras "Grabbkull" m Munter :-)


Ett stort tack till alla valpköpare (som tar väl hand om "barnen") Anna Q (min stora lydn/bruks "guru") Bittan & Bert (för min "älskling") Ragnhild (som "låter mej" låna tjejerna) och alla andra underbara människor!


Vi ses i skog, ring och på gröna planer nästa år !!!


KRAM Tina!!!!!


Här kommer en bild från Finska FM på Åland, där jag och Puzzel vann Vandringspriset för "Bästa Samarbetsvilja" !!



Av Tina Engström - 15 december 2008 16:50


Igår hade jag sista träffen med "Jeansen" före Jul. Underbara valpköpare

som är så duktiga med "mina barn", dessutom hade de lite överaskningar

till Kennelmamman!! Stort TACK till er alla, speciellt TACK till Michaels fru

Maggan,som bakat och fixat med pepparkakorna!!!!! Vilken konstnär du är !! Ha nu en riktigt mysig Jul med God mat och Trelvig samvaro med släkt och vänner, så ses vi i Januari igen :-)


Tidigare den här månaden har det varit lydnadstävling på Österåker, Lucia Cup, för vår del. Tråkigt väder gjorde att jag hoppade över med Julia, för "fin i kanten" för leriga planer, Yra och jag gjorde ett försök i alla fall,  efter en 0a på sitt under gång och rutan, räckte det till ett 3e pris. Jag var iallafall nöjd med vissa moment som strulat tidigare, rätt pinne tex

Vi tar nya tag nästa år :-)

På "Stora Stockholm" representerades Kennel Engsboda av Cecilia med Melvin (E.Toulose Lautrec) och de gjorde det med den äran !!! Vann UKK med CK och sedan slutade de som R-BH !!! Härligt jobbat!! Melvin har nu varit placerad i Bästa Hane de senaste gångerna han ställts ut, snart kommer Certen :-)

I Älvsjö skulle Anna med Kry också tävla, i konkurrens med alla "duktiga"

ekipage. Vi hade laddat och stigit upp tidigt för att komma o heja, hela "FanCluben", men vad möter oss där...... jo en Anna som inte får fram ett ljud !!!!! Skit! Förkylningen hade satt sig på stämbanden och det funkar inte riktigt att tävla då, trist :-( Nu får du visa dem i Göteborg istället, tyvär med ditt "största " Fan på hemmaplan, men vi håller tummarna här istället :-)

Julhelgen ska jag fira uppe i Hälsingland, där finns det snö !!!!!!! Så jag och hundarna får en Vit Jul :-) Härligt!!!!!!!

GOD JUL & GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA VÄNNER & VALPKÖPARE !!!!!!!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards