Kennel Engsboda

Alla inlägg under juni 2013

Av Tina Engström - 28 juni 2013 21:34

Vill hinna så mycket,tiden är vårt motstånd, men nu är det ju ljust många timmar.....

Efter lördagens Avesta Utst åkte vi till Högbo på söndagen (jobbade som sjutton med Farins päls och bad en bön om regn) Jippie, jag var väl den enda som var glad för att det regnade    Hon blir ”snäppet” mörkare när den är lite våt (mörk annars också)  Efter lite stress med koll på 2 ringar, blev Ninja BIM valp,slagen av en underbar hanvalp  från Caci's.

Farin vann jaktklassen, med Sofia N i snöret, hade bett Karin C att få ta med Mossa, E.Clockwork Orange och hon blev 3a i Jkl med CK.

Däremellan fick Elton, E.Blue Moon vara med i ÖKL, slutade som 4a i Klassen och Elliot blev 3a i Champ med CK. När det sedan var dags för Bästa tik, laddade vi ... Sofia lyckades springa till sig BIM och Certet med Farin.Hon slutade sedan

  även som BIS Jakt i Finalen   


Sedan har jag hunnit med att fira Midsommar! Vi hade en underbar dag med sol,bad,grillning och .....jobb. Har nu jobbat 7 av 8 nätter, senaste veckan, men det är ju extra betalt (inte Bra,men..)


På Midsommardagen fick vi äntligen till ett MH på Keno,Elliot och Farin, tyvär så är de alltför samarbetsvilliga med sin matte + att de vet att ”inget ont händer bredvid matte”, så det blev ganska tråkiga MHn. Men jag vet ju vad jag har i ”snöret”, MHt var bara för att kunna starta i Bruks, så småningom.

Julia är färdiglöpt, Farin har löpt några dagar och Triss och jag SKA till England, om 2 veckor.........Min älskade lilla tjej, håll nu igen!

Träffar Triss små Godingar Chess och Grus regelbundet, och de ”artar” sig bra J Får även Positiva rapporter från Frisco, i Finland.

  Birgitta & Grus, E.Special Gravel, 13v   


Nu har jag anmält/planerat vår sommar/höst , så idag blev det Viltspår,Jaktträn,Lydnad och ett Bruksspår....., det gäller att ligga i ;-)

I helgen ska jag döma Golden i Västerås, kul !


Kram på er!

Av Tina Engström - 15 juni 2013 21:33

Nu har "alla" tre Trissvalparna flyttat till sina nya hem. Chess,tikvalpen,är satt på Halvfoder hos Ann Österman,som har E.Celine Dion sedan tidigare. "Grus" bor hos pappa Bonus och Birgitta och Frisco,bor hos Morbror Boston och Minsu i Finland.

Triss ligger nu i "Hårdträning" inför resan till England,där hon ska representera Flatten,i Eurochallengelaget. De andra som deltar är Ann Sommarin med labben Blix och AnnCharlotte med golden Odin.Vi har tränat för Oliver Bradley,då var Triss Jätteolydig :-( ,sedan har vi hunnit med träningar för Peggy Weterlund,Karin Thunander och Roger Philips,då har hon faktiskt skött sig bättre, hoppat över Fårstaket,murar mm.Stort TACK till alla som sponstrat med träning och bidrag till vår resa. Det ska bli såååå kul att åka till England.

 

 

Jag har också varit nere i Boråstrakten,på den UNDERBARA anläggningen Sjöön!! Vilket ställe!! Där fanns ALLT! Ni som känner mej,vet att jag är morgontrött,MEN 6.00 på lö morgon var jag ute o tränade de hundar som inte skulle vara med på kursen för Annika Christiansen.Varvade sedan Elliot och Farin på Kursen.Har bestämt att åka dit med Engsbodagänget i framtiden också.

Vi har ju legat i Hårdträning inför Unghundsderbyt med Sockerkullen,tyvär ställde löp till det lite, så Kitty,E.Sugar and Spice (min Fodertik) kunde ej starta. De andra tjejerna,Candie och Nike, hann löpa klart och gjorde ett "lite splittrat/ojämt" Derby, men skrapade ihop 69p vardera. En 19p resp 20p ruta, tar vid med oss i framtiden. Robbin, E.Sugar Daddy lyckades bäst, med 80p   För övrigt hade vi en Supertrevlig helg i Stugor på Siljans Strands Camping, Tack till mina goa kamrater   


Jag har också fått glädjas åt Triss sonen Flax,E.Lunar Storm,som tagit 2 pinnar i Hoppklass i Agility.

 

Med duktiga matte Sara Nilsson!


Nu i helgen är det "Vänstervarv" som gäller. Idag blev Ninja BIR valp (orkade inte stanna till Finalen) Elliot blev 3a m CK i Champklass och Farin vann Jaktklassen.


Nästa helg ska jag Äntligen få till MH på Elliot,Farin och Keno   Annars är det "Hårdsatsning" inför hösten som gäller, debut för Ninja i UKL (Flatfestival och Flatmästerskap) Keno i ÖKL och Elliot o Farin i EKL. Hoppas även att komma med på lite A-prov med Triss. (Brukset får npg vänta till nästa år)


Förutom det jag "Uppdaterat" har jag gjort en massa annat också, men det får jag skriva om en annan dag   


Kram på er alla!




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards