Kennel Engsboda

Alla inlägg under september 2014

Av Tina Engström - 7 september 2014 21:13

Sista helgen i juli arrangerade vi,FRK Östra FLATFESTIVALEN,ute på Gålö. Ett Helg arrangemang,med både WT,Lydnadstävling och Utställning. Man kan då,förutom att delta i de olika grenarna,tävla om Dual (WT/Utst ) resp Trippel (WT,Utst o Lydn) . Dessutom delar vi in alla i Lag,som halva dagen tävlar,den andra funktionärar man.

En helg,som innebar stora framgångar för mina härliga avkommor. WT: NKL vanns av Nike,E  med min Ninja,Oakshoots She’s A Maneater på andra plats. I ÖKL vann E.Sweet as Sugar & Lisbet Holmgren,med E.Mellow Yellow & Tommy Johnsson,som 2a,samma poäng,men med färre 20p.EKL vanns av E.Marie Antoinette & Karin Cleeve.

På söndagens Lydnad förtsatte framgångarna,då både E.Sugar on Top & Lars Andersson tog ett 1a pris i LK1 = LP1,Bengt & Bonzo,E.Black Velvet 2a pris på 156,5,nära nära… och Lisbet & Candie  tog ett efterlängtat 1a pris  LK2. (Ninja gick fram en bit på PL,= 0a,därav bröt jag)

Utställningen gav inga jättefamgångar,men Lisbet & Candie,E.Sweet as Sugar slutade ändå som TRIPPELMÄSTARE,för andra året i rad. 

Stort GRATTIS till er alla!

 


Drygt en vecka senare gav vi oss iväg till Hofors,där jag hyrt ett hus,för träning inför FM. Vi hade en härlig vecka med träning på fina marker,Tack till Ingalill för ”guidningen”   

På lördagen startade UKL,NKL och ÖKL. Bästa resultatet presterade i UKL: Ann Österman & Chess,E.Special Delivery 85p,fint med en 20p på sista rutan som var en markering med And !! I NKL hade vi flera fina resultat, Candie 88p,Nike 83p,Kitty 83p och Wille 82p,fler gjorde bra jobb men lite otur gjorde resultatet lite sämre ;-)) I Ökl hade vi också flera duktiga hundar,Coco,E Mellow Yellow 90p,Tea,E. Storm in a Teacup 86p och Dumle,E.A Kind of Sugar 70p (trots en 0a)

TACK till allasom är med o kämpar!   


På söndagen var det dags för EKL,med Triss & Mossa,E.Clockwork Orange i första ”rundan”. Triss skötte sig ok,hade lite småmissar och eftersom rutorna var relativt enkla,kändes det inte helt ok. Gick ut, i andra ”rundan,med Farin tillsammans med Karin C o Tuva, Farin,som ”lurat mej” med ngn form av flytning,som jag misstog mig som löp, presterade riktigt bra. 

Tillbaka för väntan på att de skulle presentera Finalisterna,kännde jag att kanske Farin hade en chans…Döm om min förvåning,då båda mina tjejer gick till FINAL!! WOW vilken känsla!!! T.o.m jag blev liiiite skakig i benen ;-) Efter en bra Semifinal,låg Farin fortfarande 1a och Triss 3a, men sedan ”klantade” jag bort 3e platsen på en ”jagande” Triss… Farin däremot fortsatte att imponera,min duktiga/ärliga tjej <3

Mina tjejer slutade som FLATMÄSTARINNA resp en 4e placering

Karin C med Mossa 92p och Tuva 82p gjorde också en bra insats!!

 


Efter FM har vi tagit det lite lugnt, har haft lite stök med valpköp mm. Men nu har alla valpar hittat bra hem och kvar bor nu ”Fame” (Askavalp) och ”Hamlet” (Farinvalp),ser fram emot deras kommande år!


Förra helgen var det debut för Ninja i ÖKL,meningen var att Kitty också skulle starta,men hon hann börja löpa,dagen innan..:-( Ninja fixade markeringar,landdir o sök jättebra,men var lite egensinnig på vtn dir och lite ”tramsig” med vilten i början,tyvär,därav ett 3e pris. Men det var ju bara en test,nu löper hon också,så nu väntar vi med nästa start till våren!


Nu hoppas jag att Farin kommer med på ngt B-prov i EKL + att vi ska gå KKL. Hösten innefattar också lite kul för Triss  och ngn Valputställning för ”småttisarna”   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards