Kennel Engsboda

Alla inlägg under november 2012

Av Tina Engström - 30 november 2012 19:25

Förra fredagen packade vi in oss i två bilar, Jag,Sofia,Karin H,Malin och 8 hundar, sedan styrde vi kosan norrut.Vädret var bra och efter lite stopp för mat,rastning och shopping kom vi så fram till stugbyn, där vi skulle bo. Fredagskvällen ägnades åt trimning av både hundar och förare (Sofia tog tag i mitt lite "stripiga hår också)   Vi somnade sedan gott.

Helt otroligt att vi hade det såååå lugnt, trots 3 vuxna och 3 X 6mån valpar i vår stuga.Alla "lösa"    Upp tidigt lö morgon för avfärd till Utställningen, som låg väldans nära. Men vi ville ju kolla in Frösön lite först, så vi tog en liten extra runda i halkan   

Först ut var Dumle i vkl1 med Sofia som handler, han blev 2a med HP, efter en jättesöt kille från Kennel Actualis.Sedan var det Kitty,med mej som handler, och Candies tur, med Karin H som handler. Kitty blev 2a m HP och Candie 3a m HP efter ytterligare en sötnos    från K.Actualis Marie Karlsson fortsatte sedan med att döma tikarna.Aska skötte sig bra och blev 2a med CK i en stor Jaktklass . Triss vann i sin debut i CHklass och slutade som 2a BT.

Sedan var det Domarbyte på hanarna till K Henriksson. Elton, E.Rock and Republic visades av Sofia och fick ett Exellent. Jag fick sedan springa mej trött med vår "andra" Elton, E.Blue Moon  i Ökl, som han vann Han slutade sedan som 4a i BH med Res-Cert.

Jag fick sedan gå in i "Stora ringen" med Triss, som blev BIS Jakt, min goa lilla tös   

Vi åkte sedan "hem" och hade en lugn kväll med TV, mat o mys.

Söndag morgon var det uppstigning liiiite tidigare, för att städa stugan mm. Å andra sidan hade vi ju redan "sett" Frösön, så vägen till Utst hallen var liiiite kortare   

Då var det K.Henriksson som dömde valpar o tikar. Dumle fick återigen se sig slagen av Actualis hanvalpen    Men Kitty "sprang om" tikvalpen och blev BIM valp   

                                                  

"Kitty", E.Sugar and Spice. 


Det var väl inte vår bästa dag på Tiksidan, Aska fick Exellent och Triss likaså (vann CHklassen) men ingen av dem fick CK       Ja,ja så är det i den här "branschen"   

Vi satsade på hanarna istället och där blev det bättre utdelning. Jag och Elton, E.Blue Moon gick hela vägen igen och blev BIR med hans andra Cert    Även vår kompis Malin, med "Malte", Ryegates Watch out I'm About, hade en bra dag och blev 3 BH   

 

        "Elton", E.Blue Moon äg Lars Andersson

Stort TACK till mina kära vänner, som tog hand om resten av min "flock", en stor KRAM till mitt underbara resesällskap Sofia, Karin och Malin   Och inte minst TACK till alla underbara hundar, som skötte sig, med den äran, i vår lilla stuga   !!

Jag ska snart sammanfatta Engsbodas underbara År!! Är sååå nöjd som Uppfödare!!

En stor KRAM till er alla!!


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards