Kennel Engsboda

Alla inlägg under december 2011

Av Tina Engström - 25 december 2011 18:28

   Idag är det lugnt och tyst här hemma, lite tomt faktiskt. Min syster,hennes kille och mina syskonbarn Sara och Ida, har firat Jul här hos mej.De kom i fredags och åkte hem igårkväll. Så skönt," inga måsten", vi äter, spelar spel och går långa hundpromenader alltefter behov   Det är rätt otroligt att man kan vara 5 personer och 7 hundar på 57 m2, utan att det känns jobbigt (har en extra hund hemma, vars matte o husse har åkt till Thailand)

Sara tog med sig Triss hem igår, hon åker till Åre och jobbar säsong from onsd, så de passar på att  "rå om varandra" i ett par dagar   

Idag har jag varit ute och "introducerat" personspår på Elliot, Farin och Keno. La ett par korta spår åt dem var, de fick titta på, en o en, medans jag gick ca 150m och la en boll. Satte sedan på sele o lina, pekade ner i backen och sa "spår".

Ha,ha de är sååå lika. Alla tre kastade sig iväg först, som på ett linjetag,då blev det ju lite "ryck" i linan, varvid de hoppade tillbaka lika snabbt och in vid min sida, "toklydiga hundar"    Sedan fick jag då gå lite sakta framåt och mana på lite lugnt, det gällde sedan att hänga på med "lagom" tryck i linan. Ja, vi kom fram till bollen på samtliga spår iallafall. Men de är väldigt kontaktiga, de små liven, framförallt Elliot. Keno är den som fattade snabbast, men han är ju lite mer självständig och inte lika mycket tränad i annat   

Min plan är att hinna med MH på alla tre i vår, så vi kan gå Apellen under året. Farin ska ju paras, så jag får se hur mycket "annat" jag hinner med henne.


Elliot ska, förhoppningsvis, bli pappa också    Hans tilltänkta är Lotta Sankells "Puma", NordLCH SEJCH SEVCH Oakshoot's Come from a Star, vilken KANONTJEJ att få valpar ihop med    Jag är jätteglad att han fått den förfrågan. Det blir nog "drag under galoscherna" på valparna, med en fin samarbetsvilja   


Jag hade ju tänkt att Elliot, äntligen, skulle få springa vänstervarv igen, blir ju 2 år 17/1, men det blir nog lite senare i vår.Dels så har pälsen "ramlat av", han har "krossat" en klo och sedan passar flera Utställningar inte oss i tid, tyvär   Men,men..... vi hinner väl med det också, så småningom.

Just nu ligger fokus på att få både honom och Farin klara för start i LKL3, Rättvik är tänkt debut. Ska även debutera med Keno i 1an och Triss får, även hon, vara med en dag.


                                  Bild från Lotta H & Trixas Platsliggning förra året i Rättvik


Tar istället med Keno, Triss och Julia till Västerås Utställningen i Januari. Sedan är det flera andra Engsbodare med också, bla Elliots två bröder    


På tisdag ska min Mascot få åka till Kumla och vara där på prov, vi får se om "tycke uppstår". Jag hoppas att det ska gå bra. Mascot är värd att få lite mer tid och uppmärksamhet, än jag kan ge honom. Men det är klart att det känns i   

 

                              "Mascot"  Almanza Teatchers Nightmare    


Nu blir det en skinkmacka, innan det är dags att åka till jobbet   


Av Tina Engström - 3 december 2011 22:17

Detta året har varit lite "berg o dalbana", framförallt när det gäller mina egna hundar. Men om man ser till Målen för

året, har det ändå blivit rätt bra   

Vi börjar från början....

Januari :

Vi ställer ut ett gäng hundar i Strömsholm.

E.Pink Panther lyckas bäst med 3BH och Res-Certet. Ex och CK även på E. Rock and Republic.

Bland tikarna har vi E.Mellow Yellow 4 Jkk och E.Marie Antoinette 2 Jakk med CK.


Februari:

Rättvik och Lydnadstävling i början, gav ett 1a pris i EKL m Triss, 1a pris i LKL1 för Elliot, Archie ( E.Blue Blood) och Celine (E.Celine Dion)    


Mars:

Farttest av Färgkullen. Med ett lite "splittrat" resultat   

Dusty (E.Desert Storm) blev samtidigt BIM valp1 i Högbo.


April :

 

Elliot blir 3BH med Cert i Västerås.

Farin och Celine (E.Celine Dion) tar 1a pris, NKL B-Prov, i Bro.


Maj:

 

Farin & Triss tar 1a pris i LKL1 resp ELIT på ÖBK.

Elliot tar sitt 2a Cert och blir BIM i Österbybruk,Elton (E.Rock and Republic) tar Res-Certet och Farin får CK.

Min 1a Uppfödargrupp blir 2a m HP   

Elton (E.Rock and Republic) tar ett 2a pris i NKL, B-prov.

Elliot 1a pris NKL B-Prov.


Juni:


Keno blir BIR valp i Norrköping.

Färgkullen gör BRA resultat på Unghundsderbyt i Skåne.

Triss tar ett 1a pris i EKL på B-prov i Norge.

Archie 0ch Levis tar 3e pris på B-prov i Norge.


Juli:

 

Triss går till FINAL bland 5 SEJCH labbar på Mocktrail.

Farin tar 1a pris i LKL2

Keno BIR valp i Alfta.

Mascot tar Res-Cert i Alfta

WT Gävle/Dala   Triss 2a EKL,Elliot & Farin 2a resp 3a i NKL

Triss 2a pris EKL B-prov

Triss DUALMÄSTARE     Elliot   TRIPPELMÄSTARE    FRK Östra


Augusti:

 

Triss SELCH!!!!!! Strängnäs 11/8

4 ur FÄRGKULLEN bland 12 bästa på FM, Farin 2a & Mossa 5a  :-)

Triss 2x 2a pris EKL B-prov


Sept:


Keno 2a pris NKL  B-prov

Triss GK Högre spår

Coco 84p WT  NKL


Okt:


Tea & Archie  75p NKL  WT

Coco 77p  ÖKL   WT

Elliot  1a pris LKL2


Nov:

 

Farttest av Stormkullen.

Triss CERT  Farin Res-Cert


December:

 

Coco & Elton GK Anlagsspår




STORT TACK till alla mina valpköpare för ett FANTASTISKT 2011!!

Nu kör vi hårt, för nya framgångar 2012 !


KRAM   

 




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards