Kennel Engsboda

Alla inlägg under mars 2013

Av Tina Engström - 21 mars 2013 19:05

Utställningen i Strängnäs var ingen ”Hit”,för vår del. Fick veta, har aldrig kollat, att Elliot har två st P1or (kindtänder) på ena sidan, därav hans första Very Good L  Hade även med mig Julia i Veteran, hon var ensam och blev då Bästa Veteran, trots uteblivit CK L Men ”skam den som ger sig”, fixade en liten handler, Nicole, som visade henne i Veteranfinalen. Där blev hon då BIS2, slagen endast av en liten sheltie, YES!! (det var ju en SKK utst med många raser)

Nu ska vi hålla oss hemma ett tag, skippar Utst i Bohus, som jag tänkt åka på,för att debutera m Ninja i Valpklass. Det kändes lite långt att åka, för en valp ;-)

Vi siktar istället in oss på Vårens WTn och Utställningar.

Triss har nu gått in i sista delen, av sin dräktighet, beter sig lite som förra gången, dvs äter väldigt dåligt. Men den här gången har jag matat på henne rejält innan, så jag hoppas att det ska räcka till mjölk åt valparna. Hon är tyvär inte lika tjock som förra gången, men hoppas jag har fel om hur många det kan vara därinne ;-)

Igår och idag har hon släpat runt på en Gummikrokodil och gnytt, som om det vore hennes lilla valp, knasboll. Man slutar inte förundras om vad som rör sig i huvudet på en gravid varelse.

Men nu är det inte långt kvar innan vi vet............

 


Försöker motivera mej till träning, trots all snö och kyla, det är inte lätt. Men har ju så mycket underbara valpköpare och vänner som ”lurar” ut mej. I lördags var det Jaktträning på Schemat” och fast snön yrde runt oss, kom det ändå 8st på träningen !!! Ni är underbara J

Keno är den jag lagt mest tid på, då han har liiiite mycket ”kan själv” tänk. Men ,men övning ger färdighet ;-)  Elliot och Farin har sååå fiina ”linjer”, så där har jag lagt in en hel del störning också. Jag har tänkt att de ska få testa lite på ngt WT i vår, dessutom är jag inbjuden till ett Mocktrail, som träning, men med ”riktiga” Domare. Har kommit med på kurs hos A.Norrblom, för EKL och ska även gå en helg i Juni för A.Christiansen Det ska bli jättekul med lite ny Inspiration.

Tjing på er, så länge!




Av Tina Engström - 7 mars 2013 19:24

Nu har det varit ett par dgr som gett liiiite Vårkänslor   Solen värmer sååå gott,tyvär är det minusgrader i skuggan och hela nätterna,så snö o is får vi nog "dras me" ett tag till   Jag har haft lite dålig motivation till hundträning,  med mina egna, hela februari..... Tur att man istället har Högmotiverade valpköpare, som förgyller dagarna. Farins barn,nu 9mån fyllda, är precis som jag önskat, samarbetsvilliga,focuserade och såååå duktiga   De har,hela vintern,focuserat på sin Dirigeringsträning (på burkar m godis) Nu har vi även börjat med deras träning inför Unghundsderbyt i Juni, dvs Focus på stadga,fotgående och markeringar. Exteriört är de högbenta o gängliga, killarna mer än tikarna. Men har fiiina pälsar o huvuden,lovar gott för framtiden   

Jag har varit på en Valpträff med Ninja också. Sååå kul att se att bröderna har samma fina balans   Exteriört är de också lovande, en av dem blev 2a m HP, och en annan BIR valp på sina första Utställningar. Min lilla tös får allt vänta lite med Utst debuten, då mattes focus ligger på liiite annat just nu.....


Triss har nu drygt 2 veckor kvar, innan vi hoppas att mååånga valpar tittar ut. Första veckorna har gått utan problem, idag orkade hon inte äta upp sin portion mat, så jag provar nu med att ge henne 3 mål om dgn framöver. Hon är fortfarande lika pigg o glad på promenaderna och springer efter bollen, men hon orkar inte riktigt springa hem i full fart,utan tar sig en "vilopaus" emellanåt   


 

                                                  
              Triss visar fiiiina magen   


På söndag ska vi åka till Strängnäs, på Utställning, med de lite mer "slimmade" i familjen   Härligt att få "mingla" lite bland Flatentusiaster   


Kram på er alla!

Tina


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards