Kennel Engsboda

Alla inlägg under juni 2008

Av Tina Engström - 30 juni 2008 18:02

HejHopp!

Ja nu ler väl solen lite mer efter den här helgen.

I torsdags var jag, Anna, Rut och Mascot på Södertälje BK.

Det började bra med att jag drog mitt turnr 7, vilket resulterade i att den lille "gossen" fick en kantplats, sedan när vi ställde upp, skällde schäfern brevid ut oss. Mascot låg lugnt och stilla, trots att vi fick lägga om en gång pga hundar som "röjde" . Kanonstart !

I programmet började han bra med 9 i Linförigheten, men kändes lite  seg och disträ i resten.Han fick iallafall en 9a i Helhet och det räckte till ett 1a pris!!!

Stort tack till Anna & Rut som åkte med som "moraliskt" stöd :-)

Nu är det full fokus på Ruta, Fjärr mm för att se om vi hinner klart till Nynäs om 2v, han var anmäld i 1an, men vi byter klass om det går. 


I helgen har vi varit nere på Huntreds och tränat, 4 av Tricolorerna var med.Jag varvade Mascot och Yra i jobbet. Medans Triss och Elvis antingen vilade i bilen, eller "tränade" på att ligga lugnt brevid mej på teorin.

Det har varit Kanon, bra väder, bra träning, god mat och trevligt sällskap.

 Jag passade även på att boka in Farttest för "Jeansen" i maj nästa år.


I morgon är det dags för valpträff igen, sedan "laddar" vi för vänstervarv  i slutet av veckan!!

Av Tina Engström - 23 juni 2008 13:50

Började helgen i torsdags med att åka till Haninge för att "fixa" Championatet på Julia, det gick inte alls :-( Hon gjorde allt, men lite segt, tror att hon ska börja löpa vilken dag som helst. Sedan gjorde det väl inte saken bättre att jag, som jag alltid gör, gick lite vilse i Ågesta skogarna, vilket resulterade i en längre promenad än jag tänkt innan tävlingen.

Midsommarhelgen har jag jobbat och sovit. På midsommarafton var jag först ute med de stora, sedan tog jag med valparna på en tur till sjön vid Vira Bruk. Triss och Truls simmar och hämtar dummies redan, Elvis är lite mesigare och vill inte riktigt bli blöt hela han än...... Tro nu inte att vi hårdtränar apportering, men jag har ju lite svårt för att inte "testa" lite :-)

Elvis apporterar glatt på land iallafall.

De hittar på en hel del bus mina småttisar också, när jag sover på fm får de vara ute själva på tomten, i lördags hade de hittat mitt ölförråd under bänken på verandan och roat sig med att bita hål på ett par burkar, först pös det ju jättekul när det gick hål, sedan var det ju rätt gott också ... Attans "fyllehundar" , men är det Midsommar så är det :-)


Igår var vi hela "provledar" gänget och kollade markerna  inför  FM. Jag är ansvarig för ÖKL, det ska bli kul att klura vidare på vad vi ska hitta på  för att skilja 100 st åt .

På hemvägen stannade jag till en "snabbis" på Södertälje BK och tränade Mascot lite inför Torsdagens tävling. De har helt underbara planer på den klubben !

På onsdag har vi valpträff för "Jeansen" igen , det ska bli kul !!

Nästa helg är det träning hos Huntreds för mej,Tricolorerna och några till! Äntligen slut på tristessen !!!

Av Tina Engström - 18 juni 2008 18:59

I går fick Elvis följa med till ÖBK och träna lite, vi hade kontaktövningar, gick över "kogaller", sprang i tunnlar mm. Levis och Trixa var också med och testade lite på Agilitybanan. Ett dopp i diket hanns med också. Sedan fick de  ligga o vila medans de stora fick sig en duvning på Apellplan.

Triss fick sedan följa med pappa Bingo och tjejena på promenad till sjön, första gången hon får gå så långt, hon travade på i lagom takt med de stora.Sedan satt hon lugnt och stilla med mej, när jag kastade lite apporter till "de som inte har svårt att sitta vid vattnet", alltså Bingo och Julia.Yra ligger också hårdträning i passivitet.

Mascot hade vi då "sparat" eftersom Eva H skulle komma och träna på em.

Vi körde lite långa linjetag på land, sedan hjälpte vi varandra vid vattnet.

 Eva la ut en fin dirigering till Mascot och jag skickar honom, som glatt hoppar i , det var bara det att, han fastnade med en baktass i kopplet, som jag slarvigt släppt på marken, och som satt fast i mitt skärp, med påföljd att jag också åkte i !!!! Hoppsan, årets andra bad, fast nu med kläder på :-) Tur att vattnet är varmt !Mascot blev lika förvånad som jag, men upp igen "verka oberörd" och skicka iväg Mascot igen, han var lite tveksam först, "tänker du följa med igen morsan?!" , men sen simmade han kanonbra ut och tog dirigeringen. Min lilla prins :-)


Idag har Karin och Tuva varit här och tränat. Tog bara "tjejerna" med idag.

V i började med att köra ett stort sök, med 3 markbyten, nere vid sjön.

Tuva tyckte först det var lite konstigt med "sällskap" i söket , men det kom hon över sen och sökte som vanligt bra. Sedan tränade vi vattendirigeringar, alla tre tjejerna skötte sig ypperligt !!! Julia går som på räls just nu, hoppas det håller i sig till hösten :-)

Inget bad idag , men en kanonträning !



Av Tina Engström - 17 juni 2008 19:40

I söndags hade vi första träffen för Jeanskullen. Vi träffades på Österåkersbrukshundklubb. Alla ,utom Svea som bor granne med pappa Munter i Örebro, var med och tränade på att sitta stilla, kontaktövningar mm. Alla var nöjda med sina valpar och jag med :-)

Kolla in bilderna som Maggan, Mickes fru, tog. Min kamera låg som vanligt kvar i ryggsäcken :-)


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards