Kennel Engsboda

Direktlänk till inlägg 17 februari 2014

Lydnadshelg!

Av Tina Engström - 17 februari 2014 20:40

En o en halv vecka efter mitt största trauma i hundvärlden, tog jag mej samman och åkte till Rättvik.Enl tidigare erfarenheter hjälper det iallafall lite,att ha ngt annat än sorg att fokusera på.Vi har ju som tradition,att åka upp till Rätvik på en Lydnadstävlingshelg i februari,de har då tävlingar i två dgr i en stor Körhall.Vi var inte så många detta år,pga olika anledningar.Hade lite bekymmer med bilen dagarna innan, men efter ett besök på Verkstaden,skulle det nog ordna sig.Vi kom upp i god tid för en promenad,innan vår träning i Tävlingshallen,som jag bokat för 2 timmars träning på fred kväll. Efter lite "tjat" o pepping på fred kväll somnade vi gott.

På lördagen hade jag bytt ut Elliot mot Farin i 3an, men hon gjorde tyvär inte sin bästa tävling och 0ade flera moment.

Däremot överraskade lilla Ninja mej, efter en ngt orolig PL -7,5,gjorde hon en perfekt  LF    och klarade sig,med lite DKn,genom hela programmet,Wow,inget jag förväntat mej,då jag inte tyckte att vi var klara för tävling.

 

                                   "Ninja",Oakshoots She's A Maneater


Farinsonen Wille med husse Lars lyckades också med ett 1a pris i debuten,duktiga!!

 

                                                  
                Wille,E.Sugar on Top ,äg Lars Andersson


Övriga hade också fina attityder,men lite missar här o där,gjorde att 1orna uteblev   

Vi firade lördagens 2x 1or med Pizza o Champagne!

Jag strök Farin från sö tävling,då det krockade lite med Kittys debut i LK1,och inte kändes "fear",då det var Elliot som skulle tävlat. Hade fått stnr 1 med Kitty,pga "krocken",så hade ingen koll på hur programmet var upplagt. Vi gick in, utan förväntningar, efter 10 + 10 på Plats o Tandvisn var det bara de "osäkra"momenten kvar....På ngt sätt lyckades vi ändå hålla ihop det,slutade 2a på 179p och ett 1a pris. Naturligtvis fick jag hjälpa även henne med DKn. Men är sjukt stolt över att mina "småtjejer" klarade både miljön och att prestera flera moment i rad,utan belöningar,inget jag förväntat mej   

 

                                                  
       "Kitty" ,E.Sugar and Spice


Efter en "orolig" hemresa,med en "sjuk" bil,har jag nu köpt en friskare bil.Stort TACK till alla som kämpar,trots motgångar i livet och i Tävlingssammanhang! Är så oerhört Tacksam för alla underbara människor runt mej,älskar er alla       


Nu löper hela min familj,har inte varit utan hane sedan min första,född 96. MEN ser fram emot två kullar med massor av underbara grabbar,varav minst EN,kommer att bo kvar   


Nu lägger vi energin på förberedelser för vårens WTn o B-Prov!


KRAM o Stort TACK till er alla som som stöttat och brytt er om mej senaste veckorna   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Engström - 21 december 2014 19:25

2014 har varit ett omtumlande år,som gått från djup sorg till stor glädje. Tårarna för sorg har avlösts med tårar av glädje,och den största delen beror på mina älskade hundar.Tänker inte gå in mer på detta..har redan skrivit såå mycket om mina 3 förl...

Av Tina Engström - 29 november 2014 20:54


Nu kommer nog bloggarna tätare,pga att det är mörkt redan vid 15.30 ;-)  Bra med tanke på ”mörkerapportering”,dvs du/hunden ser inte ”kraven på Inleverering ”= kommer spontant ;-)   Förra helgen var vi uppe i Åre på en 2 d...

Av Tina Engström - 15 november 2014 19:10

Hösten har gått oerhört fort, och nu när mörkret faller tidigt, blir det automatiskt  lite mer ”kontorstid” . Det har varit en tid med händelser i både dur och moll. Min älskade Ninja,Elliots dotter från Oakshoots,gick tyvär samma väg s...

Av Tina Engström - 7 september 2014 21:13

Sista helgen i juli arrangerade vi,FRK Östra FLATFESTIVALEN,ute på Gålö. Ett Helg arrangemang,med både WT,Lydnadstävling och Utställning. Man kan då,förutom att delta i de olika grenarna,tävla om Dual (WT/Utst ) resp Trippel (WT,Utst o Lydn) . Dessut...

Av Tina Engström - 28 juli 2014 22:41

Erkänner…har varit urusel på att ”Blogga” senaste året. Men ska återigen försöka förbättra mig. Har ju haft 2 valpkullar samtidigt,för första gången, det har varit mest positivt faktiskt JEftersom Farin haft en kull innan,så har ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards