Kennel Engsboda

Direktlänk till inlägg 2 maj 2014

Maj -14

Av Tina Engström - 2 maj 2014 19:21

Längesen som jag bloggade,nu igen,Sorry, men prioriterar ju träning mm före att sitta vid Datorn. Har ju skaffat en ny fin telefon,så nu försöker jag iallafall svara på mail,lite snabbare,de ”poppar” ju också upp med signal ;-) För er som skickar meddelanden via FB,kan jag säga,att tyvär är jag oftast bara inne där på kvällar/nätter,om ni undrar över sena svar.

Här hemma går vi i ”väntans tider”,därav att jag har mer tid vid Datorn ;-) Farin är beräknad till imorgon,enl mej. Sååå spännande att se vad som göms i magen,antal- kön-färg osv. Känner mej lugn,då hon var en såå duktig mamma förra gången. Fixade allt själv, 8 valpar på 2 timmar o ändå hann hon ta hand om alla. Bet av navelsträngar,åt lite moderkakor och hade mycket mjölk. Måste dock passa mej bättre den här gången,då det gäller maten,Farin fick mjölkstockning,som var svår att lösa upp då.

Söta lilla ”tjocka” Aska har också fått komma hit,inför den stundande valpkullen.Hon har funnit sig väl tillrätta i ”Flocken”, äter och växer ;-) Enligt Ultraljudet är det ett helt Fotbollslag i den magen !

 

För övrigt är Prov/ Tävlingssäsongen igång. Mina underbara Valpköpare har visat framfötterna på ett par WTn. Puss på er ! Se mer info på Resultatsidan.

 

 Min ”Kitty” har också varit jätteduktig på sina 2 debut Wtn, 84 resp 89p. Hoppsan,nu måste vi ju få signalerna att sitta bättre,innan ÖKL.

Har även debuterat både i Utstringen och på B-prov med Elliotdottern Ninja. Har fått Exellent o plac på båda Utst,men tyvär inga CK pga hennes lite ”snipiga” huvud.

På B-provet,lägger jag all skuld på matten,som blev lite för Intresserad av att få apporterna i hand/litade inte på sin hund och därmed fick ”lekinviter” på ett par vilt = 3e pris. Efter alla Träningsprov o ”rutin” på matte borde vi gjort bättre ifrån oss (ett 3e pris),inget egentligt fel på jobbet,men man lär så länge man lever ;-) Bara på’t igen!

 

Kommer att ha egna Valpbloggar till Farin och Aska !

Försöker hålla er Uppdaterade om vad som händer,när jag har tid ;-)

Stor KRAM till er alla,även er som jag inte träffar så ofta!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Engström - 21 december 2014 19:25

2014 har varit ett omtumlande år,som gått från djup sorg till stor glädje. Tårarna för sorg har avlösts med tårar av glädje,och den största delen beror på mina älskade hundar.Tänker inte gå in mer på detta..har redan skrivit såå mycket om mina 3 förl...

Av Tina Engström - 29 november 2014 20:54


Nu kommer nog bloggarna tätare,pga att det är mörkt redan vid 15.30 ;-)  Bra med tanke på ”mörkerapportering”,dvs du/hunden ser inte ”kraven på Inleverering ”= kommer spontant ;-)   Förra helgen var vi uppe i Åre på en 2 d...

Av Tina Engström - 15 november 2014 19:10

Hösten har gått oerhört fort, och nu när mörkret faller tidigt, blir det automatiskt  lite mer ”kontorstid” . Det har varit en tid med händelser i både dur och moll. Min älskade Ninja,Elliots dotter från Oakshoots,gick tyvär samma väg s...

Av Tina Engström - 7 september 2014 21:13

Sista helgen i juli arrangerade vi,FRK Östra FLATFESTIVALEN,ute på Gålö. Ett Helg arrangemang,med både WT,Lydnadstävling och Utställning. Man kan då,förutom att delta i de olika grenarna,tävla om Dual (WT/Utst ) resp Trippel (WT,Utst o Lydn) . Dessut...

Av Tina Engström - 28 juli 2014 22:41

Erkänner…har varit urusel på att ”Blogga” senaste året. Men ska återigen försöka förbättra mig. Har ju haft 2 valpkullar samtidigt,för första gången, det har varit mest positivt faktiskt JEftersom Farin haft en kull innan,så har ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards