Kennel Engsboda

Alla inlägg under januari 2013

Av Tina Engström - 7 januari 2013 19:07

Hejsan hoppsan! Nu är det slut på alla storhelger på ett tag. Vi firade extra på Julafton med ”Dom Perignon”, för Triss Fantastiska år ! Sedan har jag hunnit med att ”fira” hela Nyårshelgen med jobb bla. Har varit lite omotiverad Träningsmässigt, anmälde därför Farin till en Lydnadstävling i Fagersta.

Insåg förra veckan att den var i en Innomhushall, inte ridhus, som jag trodde. Bokade därför en tid i Knivstas innehall i torsdags, fick med mig några, alltid entusiastiska, kompisar. Lite trångt blev det, men Farin var duktig och inte ett dugg miljöpåverkad   

Upp halv 5 i lördagsmorse, mot Fagersta. Var där i god tid, faktiskt, och tänkte att jag har F ute hela tiden, så hon lugnar sig lite, är väl ”speedad” nu, efter all ”bollkastning” mm. (uttråkad matte under promenaderna ,orkar inte göra ngt annat) Vi fick stnr3, bra, då hinner jag kolla ett ekipage innan ”uppvärmning”. F gjorde bra ”kvarmoment-10 på ”Sitt i Grupp”, tyvär ville hon inte lägga sig på PL – 2dk =7a. Inte så konstigt, eftersom vi mest tränat sitt i ”kvarmomenten”. Men låg sedan bra.

Hade sedan en bra uppvärmning och hon kändes pigg o glad, när jag gick in i hallen. (vid första entren inför Kavarmomenten luktade hon en del på mattan) Vi fick vår vittringspinne, sedan var det dags för FF.  F var med hela vägen, lite väl ”taggad” = långt fram, men fin kontakt, avslutade tyvär med en väldans sned halt -7,5 i betyg. Sedan var det Sitt under gång, matte hade ”tjoat upp” lite mycket efter FF, så även här var det långt fram i fotgåendet, satte sig i alla fall ”pang”, Yes!! Tyvär ”uppfattade” F tävlingledarens ”Återgå” som ngt ”Hopp o Lek”, dvs hon studsade runt = 0 i betyg. Ja,ja… nästa moment är Inkallning, satte F o gick sträckan, bråttom var det, F hann starta på TL ”Kalla in”, fick till ett bra stopp, men 6 i betyg, för tjuvstart.  Rutan var ok, sprang lite kort, så jag backade in henne, bra ligg, men sedan igen….. På TL , liiite högljudda ”Kalla In” kom F som en avlöning 0 i betyg L  Ja,ja Hoppapport mot publiken, fint ut,fint greppande…. Sen springer hon bredvid hindret på hemvägen, Neeeeej!!!!  Har tyvär gjort så på de 3 tävlingar jag kört i 3an, vet inte orsaken, gör inte det på träning?? Bestämde mej i alla fall för att sluta med ”flaggan” i topp. Efter en 9a på Metallen (också mot publiken) tackade vi för oss!

Vi siktar nu mot Rättvik istället, F började löpa igår, så då funkar det ;-) Vi ska nu träna med lite högljudd tävlingsledare   

Tyvär så blir det ingen Englandsresa ,för mej o Triss, eftersom F har börjat löpa, vet jag att de andra, Julia och Triss också börjar, vilken dag som helst    Provet är 29e, så Triss löper garanterat, eftersom jag ska para henne, väljer jag att stanna hemma, även om det hade varit kul att även kolla på duktiga hundar   

Nu laddar vi för Rättvik istället, ska tävla Farin & Elliot i 3an och Keno i 2an. Ser fram emot en härlig helg i Engsbodasällskap! ”Hårdträningen” har börjat ;-)

Höll på att glömma, Elliot har ju blivit STOLT pappa till 11!!! Valpar hos Kennel Björshult också. Det ska bli kul att se dem, om några veckor!

 

Kram på er alla!


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards