Kennel Engsboda

Alla inlägg den 21 augusti 2010

Av Tina Engström - 21 augusti 2010 19:23

Ett stort GRATTIS till Kent Wennersten och Dendu (E.Alexander Dumas) som idag tagit 1a pris i NKL i Kongsvinger, Domare Jonny Henriksson (DK) !!!!! 


Därmed har 4st 1a pris och 1st 2a pris i NKL (med mersmak) i den härliga Tricolorenkullen, min första. Desutom en SEVCH (Tuva), 4st lydnadsmeriterade (Melvin,Dendu,Celine och Camille) 2st som även har Bruksmerit i spår (Melvin,Camille) och 4st som fått CK/exellent på utställning (Melvin,Celine,Zack,Celine) UNDERBART!!!! Stor KRAM till alla mina duktiga valpköpare, ni är BÄST   

                    Tre av "TRICOLORERNA" i ung ålder!


Själv har jag varit uppe i Gävle för A-provsträning med "vilddummies.Den härligt "busiga" skytten Tom och duktiga Reine Hansson har gjort detta möjligt, stort TACK till er. Detta var vårt tredje besök och min Triss har skött sig med den äran. Vid första tillfället kom hon 2a, sedan har hon vunnit de två senaste "tävlingarna". 8-9 hundar startade och Reine har dömt. Jag är så glad att vi fått möjligheten till så bra träning,om vi inte hinner i år, pga löp/parning, så kommer vi igen till nästa år på "riktiga" A-prov, jag och min "Prinsessa"   


Nästa helg är det Gotland och "vänstervarv" som gäller, känns lagom kul med en som höglöper (Julia) =får ej åka med, en som    tappat all päls (Triss) och en som är jättehalt (Mascot) . Dyr resa för 2 glada valpar..........., men de är de enda Flatvalparna, så nån borde ju vinna iallafall   



KRAM på er alla!



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards