Kennel Engsboda

Alla inlägg den 8 november 2010

Av Tina Engström - 8 november 2010 18:28

Har nu upplevt det värsta dygnet i mitt liv som uppfödare. Har nog aldrig känt mej så maktlös och lessen.I lördagskväll tyckte jag att minsta tiken visade tecken på att inte må helt bra, gav henne ersättning i spruta, men hon var lite svår att få i . Piggade dock på sig lite och jag tillbringade natten med att gå upp varannan timme, för att hjälpa henne att äta. Hon såg ut att få i sig när hon diade varje gång, på morgonen var hon dock ej piggare. Hon var dessutom svullen om magen och gnydde hela tiden. Försökte,med Triss hjälp att massera magen och det kom ut lite avföring. Matade med ersättning, men det var svårt att få i henne. Provade att ge henne vätska direkt i nacken, men utan resultat. Hon blev sedan bara sämre och sämre, det kom även blod i rumpan och ur nosen.

Herregud så tufft att se en valp dö framför ögonen och inte kunna göra ngt. Ush vad jag har gråtit...... Hoppas nu att hon mår bättre i himlen, tillsammans  med Skallepär och morfar Bingo   


Idag är en ny dag, Triss och de andra valparna mår bra. Triss envisas med att vilja bygga bo ute, under förrådet eller i buskarna. Solen skiner, en det är rätt kallt. Försöker aktivera övriga familjen lite också, även o jag ogärna lämnar valplådan nån längre stund   


           Det gäller att vara först till bästa platsen     

                            Sen är vi rätt nöjda en stund........  



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards