Kennel Engsboda

Alla inlägg den 1 november 2010

Av Tina Engström - 1 november 2010 17:43

...är det dags för de små att komma ut i stora världen.Jag tror att de kommer på torsdag, men man vet aldrig. Vi är väl förberedda, har byggt valplåda,tidningar och handdukar är på plats. Jag tar tempen nu, morgon och kväll, så får vi se   

Triss är fortfarande med ute på promenaderna som vanligt, hoppar på stenar och springer efter bollen, flåsar lite extra när hon tar i och tycker nog att det är lite otympligt med magen. Blir bortskämd med godsaker, då hon varit väldigt kräsen med maten   


                               " Hängbuksvinet" testar valplådan      


Mascot och Julia får vara mina apportörer på jakterna nu. Julia är ju rutinerad och funkar kanon, Mascot har också börjat lära sig hur man hittar de "skammade" änderna   

Elliot och Farin är inne i sin sökutbildning och tränas i olika typer av marker med terrängbyten, både på dummys och vilt. Det går riktigt bra. De tar med lätthet in flera apporter, även då de ej sett utlägget.

De har båda fått vara med i liten gruppträning, 3 ekipage, där de fått varva jobb med passivitet. Elliot får även vara med passiv, på de "stora Engsbodarnas" träningar, eftersom han har en STOR arbetslust och lite lätt till ljud.

Är mycket nöjd med mina "andra generations" barn och snart kommer de få små släktingar, vi får se om det blir en kille eller tjej som blir kvar av "Stormkullen"   

Jag kommer att SMSa och uppdatera så fort det händer ngt i valplådan   

Kram på er alla !!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards