Kennel Engsboda

Alla inlägg den 5 november 2010

Av Tina Engström - 5 november 2010 12:27

Tyvär så klarade "skallepär" inte natten, han blev sämre och sämre igår em/kväll. Hittade honom hela tiden liggandes en bit bort från Triss, nedkyld. Triss visade inga tendenser till att vilja hjälpa honom. Försökte få honom att äta, men förgäves. Han var ju, som sagt, väldigt liten och tunn redan från början. men jag tyckte ändå att han hade rätta viljan då   Nu på morgonen hade jag även en till av de små hanarna, som visade tecken på svaghet, nej nej, lite panik fick jag. Har aldrig haft nån valp innan, som inte klarat sig efter att ha varit levande vid födseln. Men jag har petat i honom lite ersättning och hjälpt honom att få "egen" plats att dia, så nu är han piggare igen. Det verkar som att de små har lite svårt att hävda sig vid "matbordet", så nu försöker jag hjälpa till lite och se till att de mindre får lite försprång.

Triss mår iallafall bra och verkar ha tillräckligt med mjölk, de stora "klagar inte", utan äter och sover   Hon har svårt att lämna lådan, men har börjat äta bättre och "vågar" byta position iallafall.

                                     Mums,mums!!

 Ja, så snygg är man väl inte, men stor näsa att lukta sig fram har man       

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards