Kennel Engsboda

Direktlänk till inlägg 4 maj 2009

Provbäst i Vingåker!!

Av Tina Engström - 4 maj 2009 10:07

Hejsvejs!

I lördags styrde jag kosan mot Vingåker med Diesel, (Flatterhaft Movie Star) och Camille i bilen.

Provet var hyfsat svårt med långa markeringar och en lite klurig uppgift nära

vattnet. Solen sken och det var ganska varmt. Hade förvarnat Karin (som äger Diesel) om att jag trodde att det kunde bli lite klurigt att få Diesel till uppgiften vid vattnet. Vi gick ut som 6e hund och började med vtn markeringarna, som han fixade kanon, de på land likaså. Sen skickade jag honom på linjetag till hö om vtn, och dröm om min förvåning när han bara springer rakt fram dit jag pekar och hämtar anden, Puh ! Efter det var det "bara" söket kvar, där han snabbt hämtade in 4 st. Tjolahopp, tror att det hela tog 15min.Domaren,Leif Gustafsson,var nöjd med det han sett och vi skulle bara ,avslutningsvis,sitta passiva på en vtn markering. Där "gnisslade" tyvär Diesel lite, och jag var rädd att vi skulle åka ner på en 2a. Men det var istället HPt som rök :-) Diesel slutade med att bli Provets Bästa hund med sitt 1a pris !!

Kanonkul att starta en så duktig hund, även om man får kämpa lite i transporterna och i passivitet, så är det härligt med en hund som vill jobba!

Tack Karin för att du gav mej chansen, och för att du tränat honom så bra!!


Efter prisudelningen drog jag iväg till Råby, för att starta Camille. Hon började bra med en enkelmarkering (lite seg i upptaget) sedan var det ett ganska svårt sök, hon fick in 3 vilt, började sedan gå om samma områden + att hon gick ur sökområdet flera ggr så jag fick kalla in henne. Det tog lite udden av henne, så vi bröt söket där. Hon avslutade sedan med 2 bra markeringar på vattnet.Men pga bristerna i söket gick vi ej till pris.

Jag är ändå nöjd med att hon är lugn och stadig vid sidan, apporterar in viltet fint till mej och framförallt fixar provsituationen så bra. Vi kommer igen, var så säkra !!


Fick under dagen ett samtal från Cecilia med Melvin (E. Toulose Lautrec) som fixat anlagsspåret med "Full pott" i poängen, GRATTIS!!!


På söndagen hade jag ,hör o häpna, tävlingsledigt. Men Karin och Tuva sprang lite vänstervarv på FRK Östras utställning, de blev placerade 3a i Jkk med HP och med fin kritik av Domare Marie Karlsson från Kennel Björshult.


Lilla "Prinsessan" har börjat löpa, Jippie !!!!, då är hon klar både till Unghundsderby och Flatmästerskap :-)


Nästa helg har vi träning hos Huntreds för Tricolorerna, det ska bli jättekul, hoppas på bra väder :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Engström - 21 december 2014 19:25

2014 har varit ett omtumlande år,som gått från djup sorg till stor glädje. Tårarna för sorg har avlösts med tårar av glädje,och den största delen beror på mina älskade hundar.Tänker inte gå in mer på detta..har redan skrivit såå mycket om mina 3 förl...

Av Tina Engström - 29 november 2014 20:54


Nu kommer nog bloggarna tätare,pga att det är mörkt redan vid 15.30 ;-)  Bra med tanke på ”mörkerapportering”,dvs du/hunden ser inte ”kraven på Inleverering ”= kommer spontant ;-)   Förra helgen var vi uppe i Åre på en 2 d...

Av Tina Engström - 15 november 2014 19:10

Hösten har gått oerhört fort, och nu när mörkret faller tidigt, blir det automatiskt  lite mer ”kontorstid” . Det har varit en tid med händelser i både dur och moll. Min älskade Ninja,Elliots dotter från Oakshoots,gick tyvär samma väg s...

Av Tina Engström - 7 september 2014 21:13

Sista helgen i juli arrangerade vi,FRK Östra FLATFESTIVALEN,ute på Gålö. Ett Helg arrangemang,med både WT,Lydnadstävling och Utställning. Man kan då,förutom att delta i de olika grenarna,tävla om Dual (WT/Utst ) resp Trippel (WT,Utst o Lydn) . Dessut...

Av Tina Engström - 28 juli 2014 22:41

Erkänner…har varit urusel på att ”Blogga” senaste året. Men ska återigen försöka förbättra mig. Har ju haft 2 valpkullar samtidigt,för första gången, det har varit mest positivt faktiskt JEftersom Farin haft en kull innan,så har ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards