Kennel Engsboda

Alla inlägg den 1 maj 2009

Av Tina Engström - 1 maj 2009 19:55

Idag har jag, Lotta H, Lisbeth och Sara varit i Rimbo på lydnadstävling som NLKK arrangerade.

Vi började med att "testa" lite Platsliggning innan, med en nervös Lotta och Lisbeth.

Sedan var det dags för Lotta och Trixa i LKL1. Hon låg som ett litet ljus och det blev en 10 där. Började sedan kanon med 10 Tvisn, 9 LF, 9,5 lägg, 9,5 ink sedan tog tyvär "lilla hjärnan" slut och hon 0ade stå och hopp.

Men fick ändå ihop 139p och ett 3e pris. GRATTIS!!

Sen var det dags för 2orna, Levis, Camille och Triss låg som små ljus, trots att en hund gick till matte och en annan satte sig upp. 10or på alla 3 ,BRA!

Levis och Lisbeth gick in som nr1 , trots att han såg ut som en "Zombie" innan, gjorde de ett riktigt bra program. Lite bus på apporten och "bara" 2 tassar inne i rutan, renderade i 169,5p, ett 1a pris och 2a plats på pallen. SUPERGRATTIS!!!!!!!

Jag, som egentligen inte kände mej klar för klassen (med Camille), blev glatt överraskad, när Camille skärpte till sig och faktiskt fixade momenten, om än inte med högsta betyg. FF9, Lägg 8, Ink 8, Rut 7,5,App 7 (satte sig framför mej) Hopp 9,5 ,Fjärr 7,5 (DK) HH 9. 170,5p blev slutresultat och Klassvinst på det :-)

Sist ut i klassen var en Supernervös Sara, som pga mycket skolarbete, inte

hunnit träna så mycket. Men, med lägst 9 i betyg ,så fixade Triss och hon det iallafall, 161,5,trots en 0a på Rutan. Vilka tjejer !!!

Vilken underbar dag, att få glädjas med "mina" underbara valpköpare, systerdotter Sara och lilla Camille som kommit tillbaka till mej, den känslan vill jag gärna dela med mig!

Stor KRAM till er alla!!!!!!!

Lisbeth & Levis ( E.Levis Vintage), jag & Camille (E.Camille Claudel), Sara & Triss (Bez Amis First Last and Always)


Nu laddar vi för Jaktprov imorgon !!!



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards