Kennel Engsboda

Alla inlägg den 22 februari 2013

Av Tina Engström - 22 februari 2013 20:05

Vinter och kyla är väl inte min bästa tid.... tycker att liiiite snö är ok,eftersom det då går att "ställa"dummys för bra linjetagsträning.Däremot mår mina Reumatiska leder sämre = ständigt svullna händer och fötter, dessutom HATAR jag att frysa. Värmekuddar i vantarna,gör det liiite bättre, inte så smidigt när man tränar, men men.....

Försöker att lägga en hel del "egentid" på Keno, som inte är så lik sin mor (Triss) i arbetssättet. Har sååå svårt att gå på raka linjer, mycket "men jag ska bara" i hans huvud. Men idog träning ger färdighet, vi får se hur långt det räcker. Har "hotat" med att han annars får bli "Jakthund", hos ngn annan, jag är för mycket tävlingsmänninska för att vänta på honom, när han i timtal skulle söka efter en "skammad" fågel ;-) Han skulle bli en ypperlig jakthund, då han efter allt letande ALLTID lyckas hitta det vi söker, men helst på "egen hand".

Blir bara LYCKLIG när jag går ut med Elliot,Farin och Triss, det är helt otroligt vilka fina "linjer" de har    Oavsett mark,över hinder,markbyten o störningar, går de oerhört fint på linje. Det ska bli såååå kul att testa E och F i EKL i år.


I förrgår var jag och Ultraljudade Triss, Farmor Birgitta var också med. Tack o lov visade det sig att det var små hjärtan som tickade på där i livmodern    Misstänkte det,eftersom Triss redan nu,är jättehungrig och har börjat gräva en "Lya", under gästhuset..

Igår,efter en bra träning med Keno, hos Jens P, träffades jag och min BÄSTA mentor Ragnhild Uhlin. Tog sedan med hennes "ögonsten" Berry (A.Burberry Goodibag)  hem. Det är en stor ära, och ett kul "projekt" att få chansen att träna honom. Jag har ju, tidigare, haft Berrys Mormor hemma, A.Jigsaw Puzzle 2 EKL och hans mamma, Klura, A.Bag of Tricks 1a NKL hos mej.


Nu ser jag fram emot en härlig vår, med Trissvalpar, start i NKL med Berry, fina debuter med Farins 1a kull,fortsatt utb/starter med mina tidigare "valpar" och liiiite mindre svullna fingrar ;-)


KOM IGEN! Nu kör vi, våren och hela året står redo för oss, alla Engsbodare och andra vänner!!!!


Kram Tina!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards