Kennel Engsboda

Alla inlägg den 16 april 2011

Av Tina Engström - 16 april 2011 19:28

Det känns helt otroligt kul att få ett Cert på sin egen uppfödning. Dessutom var ju lille Elliot väldigt speciell, redan i valplådan. Vid 3 veckors ålder utmärkte han sig, inte genom att vara fin, utan genom att vara "helt galen". Tänkte då, hur ska jag hitta en valpköpare, som kan tygla den här "galningen". Sara, min systerdotter, sa då : "Klart vi behåller honom", han är som Triss, väldigt "på", men han kan koppla av också.Så blev det, jag behöll ju både den bruna tiken,Farin, och honom. Det har jag ju aldig ångrat, TACK Sara    Härligare hund får man leta efter, när han nu, dessutom, visar sig vara en "Showman" också, så är lyckan fullkomlig!


 

        Elliot  10v  (ska fixa en nyare bild)


Kritik idag: "15mån trevlig maskulin.Maskulint långt huvud.Starkt bett. Bra uttryck, stora öron, stark hals.Aning brant svansansättning.Välvinklad med breda fina lår, bra tassar.Lite lösa armbågar.Har fina vägvinnande steg från sidan.Stark överlinje.Typiskt temp" (blev mätt till 62cm, hi hi, min lilla clown)


Farin var också med idag, men fick finna sig i att vara "i skuggan" ;-)

Hon fick också "Exellent" i sin kritik, var 2a i Jkk, skötte sig ypperligt hon också   

Kritik:" 15mån tik,Väl utv brun tik m fina propotioner i härlig muskelkondition.Utm benstomme.Fem bra huvud och uttryck.Korr bett.Bra hals o svsans-Aningen brant Ö-arm,annars välvinkl m fint förbröst och tassar.Bra päls och färg.Trevligt temp.Aningen lös i framb rörelser.Bra steglängd fr sidan, men aningen överbyggd. Bättre i stående än i gående"


Stort TACK till alla som delat min glädje idag   

Imorgon ska "Galningen" debutera på WT och lilla "mamsen" Triss är tillbaka på "tävlingarenan", Härligt !!  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards