Kennel Engsboda

Direktlänk till inlägg 1 maj 2011

En händelserik vecka!

Av Tina Engström - 1 maj 2011 19:10

I tisdags styrde Triss & jag kosan mot Träskaten i Sörmland för en A-provskurs med Anita Norrblom som intruktör.På onsdagen tränade vi, upptäckte då, återigen, att "min lilla prinsessa" inte var lika följsam på avstånd som tidigare. Valpkullen har tydligen gjort att självförtroendet blivit lite väl bra   Gjorde lite "åtgärder" och när vi sedan "tävlade" på torsdagen, vann vi minsann över 3 golden och 4 labbar    Stort TACK till mina goa valpköpare som "sponsrade" till denna träningsmöjlighet. TACK även till Jill & Peter för den SUPER goda maten!


 

Sen var det hem och jobba en natt innan det var dags för Elliots debut på B-prov.

Lö morgon åkte vi till Vingåker, stnr 5 hade vi. Kollade på ett par hundar innan jag gick och förberedde "den lille mannen".Allt kändes ok, men lite "på tå" är han ju alltid. Vi gick fint efter skytten fram till platsen för den första vtn markeringen, väl där gick skott och kast, åhhhh där stack min lilla buse lite väl snabbt. Bärgade hem anden och på nästa var jag mer beredd, E väntade då på tillåtelse innan han drog iväg   Efter det var det ett "riktat sök" längs vtn kanten, det löste vi bra tillsammans, 2 änder kom in. Sök i "jaktmarken" var nästa uppgift, där jobbade Elliot Kanonfint, 6 vilt kom in snabbt. De avslutande 2 enkelmarkeringarna, var heller inget problem. Duktig Elliot   

Den sammanfattande kritiken löd:

"Trevlig ung hane, genomför provet på ett bra sätt.Ett bra sök och markeringsarbete.Bra Samarbetsvilja och följsamhet. Brist i stadgan ger dagens pris.

Ett 2a pris med "mersmak", Kent Palmgren var domaren för dagen. Nu ska vi träna STADGA i 2v innan det är dags igen    


 

                            " Knalle Pär"


Idag har jag & Triss varit i "fint" sällskap på Eucanoba Cup, en tävling för Elithundar i WT modell. Drygt 70 hundar till start, mestadels Labradorer.

Det blev lite blandade resultat på de olika 6 stationerna, svårighetsgraden var rätt hög och avstånden långa. Det mesta gick ut på att ha en styrbar hund. Vi 0ade på två "rutor", där det blev för svårt helt enkelt   Två rutor gick enl mej rel dåligt,9 på den ena och 15? på den andra. Sedan hade jag två BRA rutor 19 fick jag på den ena, den andra vet jag inte, men kommentaren från den Engelske Domaren var " It's a Pleasure to judge a good Flatcoatedretriver" , min "lilla" tjej fick imponera på en Engelsman, det kändes underbart i hjärtat    Lilla Triss!

Slutresultatet blev ju ingen höjdare, men vi fick en hel del nya ideer på träningsfronten   


Samtidigt som jag "roade" mej på WT, var ett gäng "Engsbodare" på vår (FRK Ö)

Utställning i Södertälje. Sara "Showade" fram Keno till BIM valp i Vkl 1   


 

                     "Keno"


            

      I Unghundsklass tikar blev Caro och "Rosa", E.Green Peace 2a med HP   


 

Sedan var de snälla och fixade ihop en Uppfödargrupp också, 2a med HP blev resultatet   Tack alla ni som är ute och representerar med era fina och duktiga hundar, KRAM från en stolt Uppfödare !!  











 
 
Ingen bild

Karin o Stella

1 maj 2011 20:36

Grattis Tina t fina omdömen om duktiga Teiss på Eukanuba! Och ettan får Elliot snabbare än kvickt :-) Var själv i Vingåker idag o nu satt ettan , så glad :-) Ha det bra hoppas vi syns snart Kram

 
Karin

Karin

1 maj 2011 22:40

Hej och grattis! Vad roligt att det går så bra, både för dig och valpköparna! Keno ser jättefin ut!

http://www.larssonscorner.hemsida24.se

 
Emma

Emma

2 maj 2011 07:48

Hörde av Nina (med Texas) att A-provskursen varit bra. Lite sugen blir man ju så om några år, när Goblin växt till sig, då ska det kursas! :)
Keno ser verkligen jättefin ut! Goblin och jag har ännu inte kommit iväg på någon utställning men jag ska udersöka "marknaden" för det vore ju kul att se vad han går för... Ska bara lära honom att stå fint... Kram!

http://www.2fotter8tassar.blogspot.se

 
Sara med Flax

Sara med Flax

2 maj 2011 16:26

Grattis till fina Keno! Jag är sugen på att ställa Flax men är skitdålig på utställning och hur det går till... Lite utställningsträning kanske går att ordna?? ;)

Kram Sara och Flax

http://www.saraochflax.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Engström - 21 december 2014 19:25

2014 har varit ett omtumlande år,som gått från djup sorg till stor glädje. Tårarna för sorg har avlösts med tårar av glädje,och den största delen beror på mina älskade hundar.Tänker inte gå in mer på detta..har redan skrivit såå mycket om mina 3 förl...

Av Tina Engström - 29 november 2014 20:54


Nu kommer nog bloggarna tätare,pga att det är mörkt redan vid 15.30 ;-)  Bra med tanke på ”mörkerapportering”,dvs du/hunden ser inte ”kraven på Inleverering ”= kommer spontant ;-)   Förra helgen var vi uppe i Åre på en 2 d...

Av Tina Engström - 15 november 2014 19:10

Hösten har gått oerhört fort, och nu när mörkret faller tidigt, blir det automatiskt  lite mer ”kontorstid” . Det har varit en tid med händelser i både dur och moll. Min älskade Ninja,Elliots dotter från Oakshoots,gick tyvär samma väg s...

Av Tina Engström - 7 september 2014 21:13

Sista helgen i juli arrangerade vi,FRK Östra FLATFESTIVALEN,ute på Gålö. Ett Helg arrangemang,med både WT,Lydnadstävling och Utställning. Man kan då,förutom att delta i de olika grenarna,tävla om Dual (WT/Utst ) resp Trippel (WT,Utst o Lydn) . Dessut...

Av Tina Engström - 28 juli 2014 22:41

Erkänner…har varit urusel på att ”Blogga” senaste året. Men ska återigen försöka förbättra mig. Har ju haft 2 valpkullar samtidigt,för första gången, det har varit mest positivt faktiskt JEftersom Farin haft en kull innan,så har ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards