Kennel Engsboda

Direktlänk till inlägg 31 december 2010

Resume' 2010!

Av Tina Engström - 31 december 2010 17:52

Ett år har gått igen och det har varit ett fantastiskt år, både för mej och mina underbara valpköpare. Stort TACK till alla er som kämpar med mina "barn" både i vardag och på tävlingarenorna, jag är så glad att jag har just er som valpköpare   

Lite extra GRATTIS till:

Tricolorerna -07:

Kent och Dendu (E.Alexander Dumas)         1a NKL    B-prov

Ann och Celine  (E.Celine Dion)                  2a NKL   B-prov, 2a pris x flera LKL1

Karin och Tuva ( E.Marie Antoanette)        SEVCH  CK  Uppflyttad EKL WT

                                                  
             + Valpkull Engsboda  


Jeansen -08:

Lisbeth och Levis (E,levis Vintage)   1a LKL3  2a ELIT   Bra MH  1a pris ukl Utst

Eva och Archie  (E.Blue Blood)   2a LKL1, BIM Utst FRK  

Lia och Elton (E.Rock and Republic)  3a m CK i Ukk

Michael och Chip (E.Chip and Pepper)  SEVCH

Pernilla och Svea (E.Gul & Blå)  2 x 1a pris LKL1

Lotta  och Trixa  (E.Miss Sexty)   Bra MH 


Stort LYCKA TILL 2010! Lycka till också till "mina yngsta" 2 kullar födda i Januari (u.E.Marie Antoinette) och November (u.Lp2 Bez-Amis First Last and Always)

Ser fram emot ett härligt år 2011!


Jag hade som vanligt satt upp ganska höga mål för mina egna hundar, sammanfattningsvis är jag väldigt nöjd med vårt Tävlingsår, även om allt inte lyckats   


Julia: (A.Pleasure n' Play) blev inte BIS Veteran, men fick CK på de få utställningar vi varit på och är min trogna kamrat på höstens andjakter.


Mascot:(A.Teatchers Nightmare) lyckades inte få sista Certet på de utst vi var på (5st) men tog ett 1a pris i LKL3, blev GK Lägre spår (Sket sig på lydnaden) och överaskade matte med ett 2a (nära,nära) resp 3e pris i ÖKL på B-prov.(nöjd med både lydnads och jaktbiten)


  


Camille: (E.Camille Claudel) tog ett 1a pris i LKL3 och ett 1a pris i NKL på B-Prov.

Nöjd med resultatet, men jag beslutade att omplacera henne under året,då jag inte tror att jag kommer mycket längre än så. Hon bor numera på en gård i Östergötland.


  


Triss: (Bez-Amis First Last and Always) har tagit 2 x 2a pris i LKL Elit, en 1a ÖKL Viltspår, Uppflyttad t Hö spår, GK KKL och en 1a i ELIT på B-Prov. Dessutom har hon vunnit Jkk på Utst och varit 3BT + 4BT på Utställning.Är nöjd och lite förvånad, trodde hon kunde bättre i lydnaden, men Bonus på jakt och Utst sidan!

Hon har även "klämt fram" en kull som jag tror mycket på.


  


Mina "Ungdomar" Farin och Elliot, (U.E. Marie Antoinette) har varit Vackra, båda har varit BIR/BIS valpar. De har även utvecklats i "min smak" arbetsmässigt. Så 2011 kommer att bli ett spännande år!   


Mina mål för året är:


Julia: Att hon får ha hälsan sitt 10e år och vara min trgna jaktkamrat nästa höst!


Mascot: En 1a i ÖKL  B-prov, debut i EKL Lydnad, Uppflyttad hö spår.


Triss: Många titlar    SLCH, SVCH, S+NJCH, gärna ett Cert på Utst och Uppflytt till EKL i Bruksspår.


Farin & Elliot : 1a LKL 1+2, 1a NKL B-prov, ev start ÖKL, Fart + MH test. CK utst. (Elliot fick det redan på Älvsjöuts)


Keno: 1a LKL 1, Valputst. Test WT.


Vi hoppas att vi har hälsan och att 2011 kommer att bjuda på mycket positivt, både när det gäller mina hundar, mina vänner  och alla er andra!

Gott Slut Och ett Gott Nytt 2011!!!


  





















 
 
Ingen bild

Emma

31 december 2010 21:54

Grattis till ett bra år och jag håller tummarna för att nästa år blir minst lika bra!

 
Ingen bild

Karin o Stella

1 januari 2011 15:17

Grattis t ett fantastiskt år och en riktigt god fortsättning på det nya!

 
Ingen bild

Lena Haag

10 januari 2011 22:23

Grattis till ett fint och framgångsrikt år. Lycka till med de nya små. När jag såg bilden på Triss med dummyn i munnen som en cigarr ,gick det som en stöt genom kroppen. Såå mkt av min älskade Hilda i henne...kommer aldrig att få en hund som henne igen, förstår såå din vurm för Bingolinjerna!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Engström - 21 december 2014 19:25

2014 har varit ett omtumlande år,som gått från djup sorg till stor glädje. Tårarna för sorg har avlösts med tårar av glädje,och den största delen beror på mina älskade hundar.Tänker inte gå in mer på detta..har redan skrivit såå mycket om mina 3 förl...

Av Tina Engström - 29 november 2014 20:54


Nu kommer nog bloggarna tätare,pga att det är mörkt redan vid 15.30 ;-)  Bra med tanke på ”mörkerapportering”,dvs du/hunden ser inte ”kraven på Inleverering ”= kommer spontant ;-)   Förra helgen var vi uppe i Åre på en 2 d...

Av Tina Engström - 15 november 2014 19:10

Hösten har gått oerhört fort, och nu när mörkret faller tidigt, blir det automatiskt  lite mer ”kontorstid” . Det har varit en tid med händelser i både dur och moll. Min älskade Ninja,Elliots dotter från Oakshoots,gick tyvär samma väg s...

Av Tina Engström - 7 september 2014 21:13

Sista helgen i juli arrangerade vi,FRK Östra FLATFESTIVALEN,ute på Gålö. Ett Helg arrangemang,med både WT,Lydnadstävling och Utställning. Man kan då,förutom att delta i de olika grenarna,tävla om Dual (WT/Utst ) resp Trippel (WT,Utst o Lydn) . Dessut...

Av Tina Engström - 28 juli 2014 22:41

Erkänner…har varit urusel på att ”Blogga” senaste året. Men ska återigen försöka förbättra mig. Har ju haft 2 valpkullar samtidigt,för första gången, det har varit mest positivt faktiskt JEftersom Farin haft en kull innan,så har ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards