Kennel Engsboda

Alla inlägg den 18 december 2010

Av Tina Engström - 18 december 2010 23:01

Hej!

Idag tog jag lite ledigt från valplådan, hade mina "bästaste" valpvakter hemma, syskonbarnen Sara och Ida,som höll ställningarna! Tack och Kram på er!

Jag styrde kosan mot Älvsjö och debut i Junklass för Tuvabarnen.Farin var först ut i Junklassen, hon skötte sig super, fick Exellent och blev placerad som Reserv i Konkurensen. Min kära vän/fotograf/trimmare/handler Karin visade Elliot så fint, trots att han var lite "splittrad" till en början, blev han 3a i Junkl konkurensen med CK.(en kusin, Melvinbarn blev 2a   ) Bästaste "Gammeltanten" Julia 9 1/2 "showade" med Karin och de slutade som 2a i Veteranklassen med CK.

 Stort TACK till Karin och alla påhejjande Engsbodare vid ringside  Lessen att jag verkade lite "splittrad" och inte hade tid att vara så social som vanligt.


Väl hemma hos mina småttisar fick vi besök av valpköpare igen. Jag har aldrig haft så svårt att skilja valparna åt. De är så härliga allihop. Bra föremålsintresse, kontaktiga och orädda. Det enda som skiljer är storleken, å den ska ju inte ha nån betydelse, va de nån som sa    Vi får väl se, när min inbjudna "Expertpanel" kommer på tisdag   


Valparna utvecklas varje dag, nu är de så "duktiga", piper och hoppar på staketet när de behöver ut och rasta sig. Härligt tycker jag, som slipper städa i valplådan.

Farin är bästa lekkompisen, hon kör "rulla runt" och "frambenslek" med dem. Triss har inte "fostrat" så mycket än, men Julia tar på sig den uppgiften frivilligt    Det är ok tycker jag, vill ju att valparna ska ta en "morrning" och inte gå på "fel hund" när de lämnar Boda. Hellre lite ödmjukhet hemifrån, än ett vetrinärbesök extra för valpköparna. Några bilder har det blivit, men vädret var inte det bästa (snöfall) därav bildkvalite'n   


  

Det går lättare ner än upp de två stegen ner från verandan!


   

                       Vad kul det vore med en skidtur....!? 


  

                  Mascot försöker vara "vuxen" en stund   ........


  

......medans Farin tror att hon fortfarande också är "bebis" (11 mån)   


  

             Vi avslutar med lite "fina" bilder! Tack, Fotograf Karin Hedin!


  

                                Sötnos tjej!!


GOD JUL till alla mina härliga valpköpare och goda vänner!!!!



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards