Kennel Engsboda

Alla inlägg den 9 november 2009

Av Tina Engström - 9 november 2009 22:51

I lördags hade vi KM på vår Brukshundklubb Österåker. Alla tävlade i samma moment, tagna ur LKL1 och 2.

Jag tävlade med Camille och Triss, de var ganska lika i momenten, duktiga i FF 9 / 9,5, Ink 8,5 /9,

Apport 8,5 / 9, Hopp 10 / 9, Helh 8,5/ 10, Platsliggn 9/ 9 och Tandvisn 10/ 10. Båda satte sig snyggt på läggande under gång 0/0 (vi tränar ju "sitt"för 3an, så det gjorde inte så mycket Tungan ute) Triss blev 2a och Camille 4a , Hurra! Glad

  

På söndagsmorgon väckte Sara mej 4.10 !!, när hon kom hit efter jobbet som Dealer på en krog i Norrtälje, hon fick ta min goa sängplats och jag gav mej av till Grängesberg. Jag var i god tid, så jag stannade för att rasta hundarna en stund. De sprang iväg och rusade av sig lite och jag hade god kontroll på alla tre, när jag kom tillbaka till bilen hoppade Tuva och Julia snabbt in, men lille Mascot var plötsligt borta. Jag blev livrädd, jag vet vad som kan finnas vid rastplatser och mycket riktigt, strax kom en liten brunfläckig hund, FAAAAAAAN Skrikandes att man aldrig lär sig. Det var bara att försöka få rent honom så gott det gick Obestämd Ja,ja man lär så länge man lever. Väl framme och installerade började Domaren med att tala om att hon inte ville se något matande av hundarna, tur att vi tränat att stå fritt . Det blev lite hektiskt för mej ,eftersom de bytt Domare på Juniorer och Veteraner "krockade" det naturligtvis med Mascot och Julia. Man tror ju att allt är lugnt när man anmält en hane i Jkl och en Veterantik Cool Men med lite assistans och att de väntade lite löste det sig ändå, tack! Mascot skötte sig bra i ringen, stod finfint och fick fin kritik: Rejäl kille( lilleman?? ) Maskulint huvud med bra ögonfärg,lång kraftig hals,bra överlinje, välkroppad, bör ej bli tyngre(??) Bra ben o tassar.Kraftiga välutfyllda lår Kyss Rör sig bra från sidan, men är mycket vid i fronten. Bra päls. Välvisad. Han slutade som R i Jkk(hon märkte inget av ngn skitlukt,tack o lov). Jag ställde även Tuva (E.Marie Antoinette) för första gången, eftersom matte Karin inte kunde åka med. Jag var lite orolig eftersom Tuva inte tränat så mycket på att stå fritt, men det gick ganska bra ändå. Hon fick en 1a och en fin kritik, men blev opl i en stor Jkl.

Julia var "glädjespridaren" för dagen Glad Hon blev först BIR Veteran för Lena Hägglund, Kritik: 8,5 år, härlig veterantik med ljuvligt huvud o uttryck. Harmonisk överlinje i stående,mjuknar ngt i rörelse.Välkroppad Starkt välmusklat,välvinklat bakställ .Rör sig med kraft & styrka.Härlig typ! Väl bibehållen & visas i prima päls och kondition! Vi blev sedan placerade som 3a i BT för Majvor Näsman. Sedan var det dags för Finalen och lilla "ploppan" showade till sig BIS rosetten bland alla Veteraner,Jippie!!!! Matte som knappt satt sin fot i en Finalring blev jublande glad Skrattande


  

Nu är det hårdkörning i spår och lydnad den här veckan, sen ska vi försöka hinna med både Anlagsspår, lydnadstävling och parning till helgen. Det gäller att se till att man inte hinner ha tråkigt, även när himlen är grå och det blir mörkt klockan 16 Flört Kram på er !

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards