Kennel Engsboda

Direktlänk till inlägg 6 juli 2009

Gotland!

Av Tina Engström - 6 juli 2009 21:02

Hejsvejs!

Här kommer en rapport från ett omväxlande Gotland, både när det gäller resultat och väder :-)

Vi startade vår resa på to kväll och kom fram till Visby mitt i natten (budgetresa) ,"fixade" så vi fick lite sömn iallafall innan fredagens besök på Visby BK. Där hade vi en hund till start i varje klass Sofia & Loke i LKL1, Anna & Rut i LKL2, Jag & Yra i LKL3 och så Julia i Eliten.

 Det var JÄTTEVARMT !!!

Eftersom de hade Utställning samtidigt, för Bruksraserna, så blev det lite ändring i lydnadsprogrammet.

Men vi började med Kvarmomenten för båda tjejerna. Hade testat sitt i gr ett par gånger i skuggan innan, men när vi kom ut i hettan orkade ingen av dem det och la sig tyvär. Bestämde mej iallafall för att gå in och ha lite kul

med Julia först. Hon gjorde ett bra FF och en ok Dumrut. Var lite seg i ink men gjorde sedan en bra ruta, sprang lite snett mot en annan kon först innan hon hittade rutan, la sig snyggt och kom fint på ink. Där kände jag att jag kunde bryta med "flaggan i topp", eftersom det oftast är de första momenten hon tycker är jobbiga så slutade vi där och sprang ut i skuggan = hoppas på bra minne till nästa tävling :-)

Yra började också bra med sitt FF, men i en halt fick vi vänta väldigt länge innan tävlledaren "hittat rätt på sitt papper" (vi var först) och kommenderade stegförflyttn, så då trodde Yra att det var klart och skuttade iväg lite innan,6. Har inte övat med så långa tysta halter mitt i FF.

Eftersom vi 0at sitt u gång flera ggr, så gjorde jag ett kraftigt DK där och fick henne att göra rätt,6,5. Lite dåligt tempo och segt ligg i ink,6, samma sega ligg i rutan,7, gjorde sedan bra apporteringar trots värmen 7,5,8,8. Innan fjärren såg hon helt slut ut, så jag "tjoade" upp henne lite väl hurtigt, så hon flyttade fram lite väl mycket i stå från ligg, men vi fick en 7a iallafall.

Hon vann iallafall klassen på 214p och ett 3e  pris (4 startande) Jag var inte helt missnöjd med vår insats, tyckte att tjejerna kämpade på bra trots värmen.

Sofia & Loke gjorde en bra insats, men tyvär ett par poäng från 1an. Anna & Rut gick in och hade lite kul på plan,Rut var helt övertygad om att bollen verkligen fanns ngnstans bakom, efter dagens snyggaste ställande på ink,letade med hög intensitet :-) Anna  bröt sedan efter en 10a på apporteringen!

Efter det "värmeslaget" åkte vi till vandrarhemmet för en välbehövlig dusch och lite vila. När resten av gänget kom, Sussie, Lotta L mfl, åkte vi och satte upp Utställningstälten och åt en god middag inne i Visby.

På lö tog jag lite sovmorgon, vi fick ändå vänta till lunch innan det var vår tur i ringen. Med Mascot gjorde jag nog min snabbaste sväng i ringen, det var in- springa fram o tillb och sedan ut med ett blått band i handen, min haka var nog lite långt ner då :-(  Gick sedan in med Yra utan förhoppning, CK och R-BT ,slutade det med och jag var lite gladare. Efter alla Finaler åkte vi "hem" och spelade volleboll, kanonkul! Taxi iin till Visby och ett besök på Munken. God mat och trevligt sällskap (vi var 15st) lite för dåligt med Partylusten, vi hann ju knappt börja röja, enl en "gammal partypingla", men lite "headbanging" blev det iallafall :-)

På sö var det lite tidigare start i ringen, utan förhoppning från min sida. Men Mascot var pigg och glad och visade sig från sin bästa sida. CK och Klassvinst blev det. När det sedan var dags för BH var vi inte speciellt nervösa eftersom jag fortfarande hade gårdagen i minnet.Men Mascot blev placerad som 2a  med CERT och Res Cacib !!! Jippieee vilken vändning!!

Jag visste väl att han ÄR en prins!

När jag sedan gick in med Camille, svävade jag fortfarande på moln.När hon då fick sitt första CK kände jag mej helt nöjd med dagen. Lånade ut Julia, som debuterade i Vetklassen, till Emelie Damgard. De var jättefina tillsammans och blev 3BT. I Finalen slutade de sedan som BIS 4, bland många fina veteraner. TACK  Emelie för att du visade henne så bra!!

Tack alla för en härlig helg som började i moll, men slutade i DUR!!!!

                             Julia efter välförtjänt bad !




 
 
Ingen bild

Anna i O-hamn

13 juli 2009 20:19

Grattis till framgångarna, klok strategi på lydnadstävlingen tycker jag! Tack så jättemycket för alla goda träningsråd vid intervjun! Dirigeringarna med skålar fungerar riktigt bra, hittills har alla övningar lyckats trots att jag varierar dem varje gång. Minnesmarkeringarna fungerar också bra. Hör kanske av mig när vi behöver hjälp med att komma vidare.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Engström - 21 december 2014 19:25

2014 har varit ett omtumlande år,som gått från djup sorg till stor glädje. Tårarna för sorg har avlösts med tårar av glädje,och den största delen beror på mina älskade hundar.Tänker inte gå in mer på detta..har redan skrivit såå mycket om mina 3 förl...

Av Tina Engström - 29 november 2014 20:54


Nu kommer nog bloggarna tätare,pga att det är mörkt redan vid 15.30 ;-)  Bra med tanke på ”mörkerapportering”,dvs du/hunden ser inte ”kraven på Inleverering ”= kommer spontant ;-)   Förra helgen var vi uppe i Åre på en 2 d...

Av Tina Engström - 15 november 2014 19:10

Hösten har gått oerhört fort, och nu när mörkret faller tidigt, blir det automatiskt  lite mer ”kontorstid” . Det har varit en tid med händelser i både dur och moll. Min älskade Ninja,Elliots dotter från Oakshoots,gick tyvär samma väg s...

Av Tina Engström - 7 september 2014 21:13

Sista helgen i juli arrangerade vi,FRK Östra FLATFESTIVALEN,ute på Gålö. Ett Helg arrangemang,med både WT,Lydnadstävling och Utställning. Man kan då,förutom att delta i de olika grenarna,tävla om Dual (WT/Utst ) resp Trippel (WT,Utst o Lydn) . Dessut...

Av Tina Engström - 28 juli 2014 22:41

Erkänner…har varit urusel på att ”Blogga” senaste året. Men ska återigen försöka förbättra mig. Har ju haft 2 valpkullar samtidigt,för första gången, det har varit mest positivt faktiskt JEftersom Farin haft en kull innan,så har ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards