Kennel Engsboda

Alla inlägg den 3 september 2011

Av Tina Engström - 3 september 2011 21:43

Just nu har jag och Triss inget "flyt" på B.proven, tyvär. Har vid 2 tillfällen fått 2a pris pga att jag fått hjälpa henne,dvs dirigera, på EN av markeringarna   På det ena, Norrköping,var hon lite "yvig" på landmarkeringen och idag på dubbeln på vtn, fick jag hjälpa henne på nr2. Det fick alla andra också, men vi åkte ner på en 2a. 2 av de andra fick sina 1or ändå. Ibland känns livet rätt orättvist. Var idag iallafall jättenöjd med söket, plockade in 7st med fart o fläkt. Superfina dirigeringar, både på land o vtn, landmarkeringarna löste hon också bra    Men det var ju den där stolpen då.........

Förra helgen var jag ju väldigt missnöjd med hennes attityd på provet i Hjo, vägrade gå ut på sista sökdummien + sista vtn markeringen (trippel) borde haft en 0a där, men domaren var "generös". Vad hjälper det, jag vill ju ha 1or !!!!!


Passade även på att be en kille dra ett varsitt släpspår åt Farin och Elliot, om de nu ska testa på ÖKL på Gotland nästa helg, och skulle "råka" gå till pris   Har vid ett tidigare tillfälle, med en träningshund, stått med ett 1a pris och åkt ner till en 3a pga missat släpspår i ÖKL. Det var INTE KUL    Elliot fixade det galant, medans Farin spårade, men är inte helt spontan på kaninen för tillfället. Löste det iallafall. Får "massträna" vilt på henne i veckan.

Nu gäller det bara att tjejerna INTE börjar löpa förrän efter nästa helg, håll alla tummar   

På torsdag åker vi till Gotland! 3 hundar med på prov, på lika många dagar,KUL   

Imorgon ska vi "förfira" min och Mascots födelsedag med surströmming   


                            ( Triss "apport" förra sommaren ! )


KRAM på er alla!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards