Kennel Engsboda

Alla inlägg den 16 mars 2011

Av Tina Engström - 16 mars 2011 17:41

Hejhopp!

Här i Boda växlar vi mellan hopp och förtvivlan just nu    I fredags fick jag vattnet tillbaka i kranarna (efter en månad utan)   , men upptäckte ganska snart att avloppet fortfarande var fruset    Under mina 12 år i det här huset har jag aldrig haft det så besvärligt. Tror att det kan bero på att det aldrig hann bli ngn tjäle i marken, innan snön kom. För er som undrar, har jag eltråd i vattenledingen, men tror att det var i själva "pumphuset" det frusit (har egen brunn) Har ingen el i avloppsledningen, men den har aldrig frusit tidigare. Jag har inget "riktigt" avlopp, utan en "stenkista", dvs jag har ingen riktig toa utan en "villa separett" ,så just nu kan jag göra "det stora" hemma, men får gå ut alt kissa i en hink inne, annars kommer "det" upp i duschcabinen   Ja,ja så länge man är hyfsat frisk o kry................. det finns ju alltid de som har det värre, efter flera månader i Filippinerna (vintrarna 1990- 96), utan både el och vtn ibland, är man rätt härdad. Fick ett förslag att "flytta till lägenhet" , men NEJ, aldrig i livet, jag trivs i "mitt hus i skogen"  



Ja,ja att våren är på G märks iallafall dagtid, solen skiner och värmer riktigt gott, tyvär är det minusgrader på nätterna, än så länge (-15 inatt)


Positivt, också, är att Joker har fått ett eget hem med en Kanonmatte från Sundsvall, Karin Arkmo Larsson   Jag hoppas de ska trivas ihop   


  

                   Karin & Joker , Engsboda Snow Storm


Nu när jag bara har Keno kvar, så har han fått lite mer miljöträning. Han är numera också "nattarbetare", har fått åka hiss, gått i trappor och fått träffa "spökiga" människor, som plötsligt kommer gående i korridorerna med eller utan rullator. Nyttigt, men han sköter det över förväntan, är dessutom väldigt trött efteråt, så "matte" kan få sova, när vi kommer hem   


Nästa helg, 27/3 ska Keno, brorsan Dusty och syrran Tea debutera på Utställning i Högbo, tillsammans med lite andra "Engsbodare".Tack till snälla Cecilia, Melvins (E.Toulose Lautrec) matte,som tar med Keno, eftersom jag är på Farttest/Träningshelg med "Tuvabarnen" . Vi önskar dem alla, Lycka Till !!   


Jag har även "kastat in" några anmälningar på hundarna till WTn och B-prov, vi får väl se vad som blir aktuellt i slutet på april och i maj. Väntar på att Triss ska löpa och att vtnet "går upp" innan vi vet hur det blir i slutändan   


  

Triss med sina söner Joker & Keno     








Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards