Kennel Engsboda

Alla inlägg den 5 september 2010

Av Tina Engström - 5 september 2010 23:27

I fredags styrde vi kosan norrut för ett möte med Triss fästman Blizzak (Red Mountain Capture a Storm). Var lite fundersam om hur det skulle gå, men kollade henne noga förra löpet. Triss är en bra tävlingtik = löper väldigt kort, därmed har hon haft ett tidigt höglöp. Väl framme i Härnösand dröjde inte länge förrän paret "funnit varandra",det blev 2 parningar medans jag var kvar.Inte riktigt meningen, men,men.....   Sedan var Pernilla & Mattias snälla och tog hand om "paret", medans jag åkte vidare till Järvsö och en Surströmmingsmiddag med "mamsen" , Mums! Inget man kan bjuda sina vänner söderöver på precis   

På lördagen passade jag på att åka och kolla vad vi "missade" i Alfta, ett jättetrevligt "jaktligt" upplagt prov, där 8 hundar prövades på fm och 8 på em. Farin & Elliot fick vara med i publiken, nyttigt.

Rapport från Kärleksparet i Härnösand visade att de parat en gång till på fred kväll, sedan sovit lugnt tillsammans hela natten. Blizzak väntade sedan till Triss ätit frukost och stod sedan till tjänst igen. Vilka hundar!  

Blizzak fick sedan "ledigt" för att åka till Umeå på Utställning. Jag åkte upp på sö och hämtade Triss, TACK Pernilla och Mattias för hjälpen!

Hemfärden gick via min pappa i Bjuråker och Älgstek som Födelsedagsmiddag, Mums! 

Nu ser vi  fram emot "lagom" många valpar till Allhelgonahelgen!!  

  

                             Triss och "Pussgurkan" Blizzak


Nu är det "hårdkörning" så länge vi får (31dgr) B-Prov E-tuna på lörd, lägre spår 18/9, KKL och lite annat ska vi hinna med innan "mammaledigheten"  


KRAM på er!

Tina!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards