Kennel Engsboda

Alla inlägg den 3 oktober 2010

Av Tina Engström - 3 oktober 2010 22:39

I fredags åkte jag till värmland igen. Bodde på ett vandrarhem i Kristinehamn den här gången. Lö morgon åkte jag till Väseprovet i god tid, jag hade fått stnr 1 och ville inte stressa ut med Triss, det behövdes inte, då det tog en timme extra innan provet kom igång.

Vi började att gå på linje 4 hundar och två domare, alla fick varsin enkelmarkering, spiksäkert av Triss    Sedan fick jag och min parkompis, Marie Karlsson, gå vidare till sökarbetet, vi sökte åt varsitt håll i sly och vass, när Triss tagit in 3 st dummys,fick vi en dubbelmarkering, en bakom en enbuske i uppförsbacke och en som hamnade bakom kullen. Det fixade hon också utan problem. Vi fick sedan söka vidare, medans Maries hund fick sin dubbel, Triss blev inte ett dugg störd av skotten, utan fortsatte med sitt sökarbete, duktig tjej! Efter det gick vi ner mot vattnet, där gjorde Triss en kanonfin dirigering 110m över gungflyn, 3ggr "ut" och sen var hon framme, stopp o sök, det tog nog under minuten att få in den   

Sen var det vtn arbetet kvar,på dubbelmarkeringen fick jag hjälpa henne lite, då hon gick lite för långt på nr 2. Hon avslutade sedan med en lika fin dirigering på vtnet, 4 "ut" sedan var hon framme, drygt 100m där med, attans vad nöjd jag var sedan!!! Vi belönades med fina ord och ett 1a pris av domare Bengt Gustafsson.  

Min älskade lilla prinsessa, du är helt otrolig!!! Nu blir det förhoppningsvis "mammaledigt" resten av året    

Uppfödaren Bittan fotade en massa på provet, vi väntar på resultatet !!

Kram på er alla som grattat, på plats, i gästboken, via SMS och på Facebook  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards