Kennel Engsboda

Alla inlägg den 10 mars 2009

Av Tina Engström - 10 mars 2009 10:50

Hej!

Fy vad lessen jag blev ,när jag vaknade. Under natten har det kommit 1dm snö och det snöar fortfarande :-(

Vi som hade planerat in spårande, viltträning mm och fått riktiga vårkänslor, platt fall alltså.

Yra har börjat löpa, perfekt, då hinner hon klart innan vårens aktiviteter.

Har tänkt att debutera i Högre spår på hemmaplan, ÖBK, 19/4. Men då måste vi ju kunna träna annat än framåtsändande, otroligt svårt moment tycker jag, trist är det också att "harva" fram o tillbaka över planen. Då undrar man ju varför man håller på, men det är en ny utmaning ( har knappt sett några högre tävlingar) och det andra är ju kul, spåra och uppletande tex.

Jag hoppas att Triss börjar löpa nu också, hennes syster har löpt redan. Egentligen har vi inte tid med löp alls, men det är ändå bättre nu, än längre fram i vår.Min plan är att hinna med  LKL2, WT och start på B-prov nu,eftersom hösten är vikt för de andra hundarna . Triss ska också gå kurs hos Anita Norrblom och Farttesta hos Huntreds.

Mina vårkänslor inkluderade också att köra igång vattenträningen med Camille och Mascot. Vet inte så mycket om Camille ,när det gäller den biten, därför har jag svårt att veta om vi kan starta i vår. Hon är duktig på landarbetet, så vi får väl se.

Mascot behöver träna vattendirigering , blev lite introducerad förra sommaren med bra resultat. Vi tog ju en 2a i ÖKL i Danmark, men där lägger de inte så stor vikt vid vattenarbete, en markering på duva gjorde att hundarna blev blöta iallafall :-)

Yra ska få testa en ny förare i vår, ska se om hon reagerar anorlunda med ngn annan. Hon är tyst när vi tränar, men har lite svårt för det på prov tyvär. Synd, när hon är så duktig fö.

Julia, piggare än nånsin, ska få starta  i lydnaden bara det blir varmt och bra underlag, vi SKA ha sista 1an har jag tänkt. Några WTn i vår känns som en bra uppvärmning inför höstens Jaktprov, har tänkt mej både B och A-prov.

Det är kanonkul att ha en sån hund som henne att "öva" på, hon är den första, av mina hundar, som jag känner att jag litar på till 100% när det gäller A-prov.Hon är alltid stadig,tyst och dirigerbar. Sedan kan hon ju överraska, som i höstas när hon bytte vilt vid ett tillfälle (död mot "skammad")Men där gäller det att ha lite tur också med "rätt" apporter.


Efter att ha blivit invald i FRK Östras styrelse, som Ordförande, är det full fart på mailen just nu. En härlig styrelse med mycket ideer. Vi jobbar för fullt med Årets aktiviteter, WTn,Utställningar och Flatfestival. Vi hoppas också få till lite spännande kurser under året.


Anna Q och jag planerar också för fullt för Bonamuffinhelgen.Det blir utanför Katrineholm, Fiskeboda kursgård. 


Ja, alla Bloggläsare är väl nöjda nu hoppas jag, ni får önska mer dåligt väder så jag håller mej inomhus vid datorn :-) Själv drömmer jag om sol o vår!


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards