Kennel Engsboda

Direktlänk till inlägg 12 januari 2009

Nytt År!!!!

Av Tina Engström - 12 januari 2009 16:55

Åh vad härligt att vi kommit till "rätt sida" av årsskiftet!! Nu börjar jag se en ljusning i denna tråkiga tid som kallas vinter! Vi har ju fått känt på lite snö och kyla, men det var inte så mycket så skidorna kom fram tyvär.

Jul o Nyår har vi firat med släkt och vänner, med ryggskott och kräksjuka,

både gott och ont med andra ord :-)

Men nu glömmer vi det! Blev så lycklig när jag såg att Östra fått in vårens jaktprogram.Jippiee snart är det dags för WTn och B-prov !! Det ska bli så kul att "testa" mina små adepter på allt nytt, för dem, och se vad de kan "egentligen".

Men innan dess ska vi hinna med lite annat. Först ska vi åka till Västerås och ställa tjejerna (Triss,Camille o Julia), några av grabbarna i Yras kull ska också debutera i Junklass. Tango, som behöver "växa till sin kropp" så den harmonerar med de lååååånga benen, får vänta lite.

Sedan är vi ett helt gäng som åker upp till Rättvik för innomhustävlingar i Lydnad 7-8/2. Sara ska debutera med Triss i LKL1, själv tänkte jag starta Tango och Camille en varsin dag i LKL 1 och Yra i 3an.

Det har varit jättebra med lite kallt väder och hårda planer. Många stunder har det blivit där  bla. tillsammans med Lisbeth/Lewis och Lotta/Trixa  som också ska debutera i Rättvik.

I lördags hade vi  "vårens" första träff med Jeansen efter Jullovet. Härligt att se alla igen! Nu blir det full fart på jakt och lydnadsträning.

Tricolorerna börjar sina träffar på lördag,men med Karin/Tuva & Ann/ Celine tränar jag/Camille  varje vecka, Cecilia/Melvin har också hunnit med ett pass med mej under ledigheten. Kent/Dendu träffar jag bla i min träningsgrupp på ÖBK. Det är så kul att  kunna få följa deras utveckling.


Triss,Tango och jag var igår på "stadgeträning" hos Huntreds tillsammans med ett gäng. Tango var först ut , fick träna på att sitta stilla och gå fot

i ny miljö med dummiesar som föll och en apporterande hund som sprang framför och mellan oss .Han var jätteduktig!! Lättade på första kastet av boll, men satt sedan kvar på resten av träningen.

Triss började med stadga på "haren" och fick sedan "gå på linje"på eftermiddagen.Hon gick lös vid min sida och följde kanonbra  med i vändningar mm. Trots skott och apporter som föll så sitter hon lugnt och tyst. Lilla "prinsessan"! Åkte hem med ett nöjt leende på läpparna :-)


Idag har de små vilat ,men Camille, Yra och Julia fick en genomkörare på

Lydnadsplan nu när de löpt klart. Tyvär börjar det vara blött o lerigt igen, attans trist :-( 

Men vi går mot ljusare tider !!!!!! Med alla aktiviteter som kommer framöver, Härligt!!!!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Engström - 21 december 2014 19:25

2014 har varit ett omtumlande år,som gått från djup sorg till stor glädje. Tårarna för sorg har avlösts med tårar av glädje,och den största delen beror på mina älskade hundar.Tänker inte gå in mer på detta..har redan skrivit såå mycket om mina 3 förl...

Av Tina Engström - 29 november 2014 20:54


Nu kommer nog bloggarna tätare,pga att det är mörkt redan vid 15.30 ;-)  Bra med tanke på ”mörkerapportering”,dvs du/hunden ser inte ”kraven på Inleverering ”= kommer spontant ;-)   Förra helgen var vi uppe i Åre på en 2 d...

Av Tina Engström - 15 november 2014 19:10

Hösten har gått oerhört fort, och nu när mörkret faller tidigt, blir det automatiskt  lite mer ”kontorstid” . Det har varit en tid med händelser i både dur och moll. Min älskade Ninja,Elliots dotter från Oakshoots,gick tyvär samma väg s...

Av Tina Engström - 7 september 2014 21:13

Sista helgen i juli arrangerade vi,FRK Östra FLATFESTIVALEN,ute på Gålö. Ett Helg arrangemang,med både WT,Lydnadstävling och Utställning. Man kan då,förutom att delta i de olika grenarna,tävla om Dual (WT/Utst ) resp Trippel (WT,Utst o Lydn) . Dessut...

Av Tina Engström - 28 juli 2014 22:41

Erkänner…har varit urusel på att ”Blogga” senaste året. Men ska återigen försöka förbättra mig. Har ju haft 2 valpkullar samtidigt,för första gången, det har varit mest positivt faktiskt JEftersom Farin haft en kull innan,så har ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards