Kennel Engsboda

Alla inlägg den 19 oktober 2008

Av Tina Engström - 19 oktober 2008 20:11

Idag har vi varit i Flen på lydnadstävling. Morgonen var inte så lovande, regnet öste ner, men när vi väl kom fram slutade det lagom till att tävlingarna började.

Julia var först ut, började bra med 10 i sig, satte sig tyvär förtidigt på PL 5a.Sedan var FF ok 8,5 sedan hände ngt, hon blev ofokuserad och "busade" mest runt och gjorde knasiga saker, stannade dåligt på ink, ställde sig när jag gick mot rutan, släppte metallen på mina fötter bla, avslutade sedan med 9a på vittring och fjärr !!???? Jag vet inte vaaad jag ska göra med henne ???!!!! Tävlingsledaren frågade hur gammal hon var, betedde sig som 1 1/2 år, han tyckte att hon var ju så glad ändå, det var inte jag :-(

Tack o lov ringde Cecilia sedan och berättade att Melvin hade blivit uppflyttad till Lägre spår !!!! Stort GRATTIS !!!!!!!


Melvin     Engsboda Toulose Lautrec


Jag blev då på bättre humör och kunde börja ladda om för Mascots start i 2an.

Min lilla prins, som egentligen är en liten buse, dvs gör verkligen skäl för sitt namn ibland :-) Fixar sitt 1a pris i LKL2 !!!! Med en 9a på FF , 9a på ink och hopp ordnade det sig trots att jag ställde honom lite tidigt i rutan = 5a.

Tack Celilia & Melvin och Mascot för att ni "räddade" min dag !!!!


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards